    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pomiar pr?du w aucie
    Date: Mon, 15 Dec 2014 00:36:05 +0100
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello Tornad,

    Sunday, December 14, 2014, 10:49:05 PM, you wrote:

> [...]
    Czyli 1000 / 360 000 * 100 % = 0.27 procenta.
    > Oczywiscie. Dlatego tez napisalem ze to "teoretycznie".
    > Pare lat temu pytalem o mozliwosc pracy akumulatora olowiowego obciazonego
    > pradem o natezeniu rzedu 100 - 120 A, przez czas okolo 15 - 20 minut.
    > Potrzebne mi to bylo do zasilania elektromagnesu do tornadochronu.

    Akumulatory żelowe do UPSów miewają podane charakterystyki
    rozładowania dla wysokich prądów. Pamiętam, że miałem w rękach
    charakterystyki dla akumulatora 12V 7Ah z prądem rozładowania do 90A
    120A przez 20 minut to niby tylko 40Ah ale przy wysokich prądach
    pojemność nowego akumulatora spada do połowy. Czyli trzeba liczyć co
    najmniej 80Ah. Myślę, że każdy akumulator ołowiowy o pojemności 80+ Ah
    bez problemu da sobie radę z prądem 120A.

    Akumulatory 12V 7Ah są powszechnie używane w UPSach od 250-400VA, z
    prądami rozładowania 40+A

    [...]

    --
    Best regards,