  • Data: 2018-12-07 13:25:27
    Temat: Re: popularna laserówka do domu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-12-07 o 01:03, Pszemol pisze:

    > Wygląda bardzo rozsądnie...

    Ale jaja.
    https://www.ceneo.pl/32798756
    Ja ją 2 lata temu (sprawdziłem - listopad 2016) kupiłem za 399 PLN-ów.

    A podobno nie ma inflacji....

    > Ale dla kogoś kto nie chce zrezygnować z koloru w domu pozostaje
    > jednak atramentowa plujka.

    Czy ja wiem.
    Ceny kolorowych laserówek zaczynają się od 400 PLN.
    https://www.ceneo.pl/Drukarki_laserowe/Rodzaj:Koloro
    we;0112-0.htm

    Dla mnie jednym z istotnych kryteriów wyboru była cena zadruku 1 strony.
    Przy czym brałem pod uwagę ceny tonerów zastępczych w DrTusz. O ile moje
    doświadczenie z tuszami zastępczymi jest jak najgorsze (raz spróbowałem
    i wszystkie po krótkim użytkowaniu odesłałem sprzedawcy) o tyle z
    zastępczymi tonerami (stosujemy w pracy) nigdy nie było żadnych problemów.

    Przy obliczeniu ceny zadruku (dla drukarek w których toner wymienia się
    osobno od bębna) nie brałem pod uwagę ceny bębna a tylko tonera
    (założenie, że nigdy nie wydrukuję tylu stron, aby trzeba było zmieniać
    bęben). Dla HL-L2340DW wychodziło mi wtedy 3,85 gr/stronę, a w innych
    (tańszych) wychodziło prawie 10gr. Z plujkami nie ma porównania,
    szczególnie jak sporadycznie używana większość tuszu zużywa na
    czyszczenie głowic a nie na drukowanie.

    Po zakupie.
    Toner fabryczny miał teoretycznie starczyć na 700str, ale po przejrzeniu
    dokładnie menu drukarki znalazłem 2 opcje które powodowały oszczędność
    tonera.
    Coś jakby gęstość, ustawiana chyba od -6 do +6. Przestawiłem z
    fabrycznego 0 na -6 i nie widziałem różnicy.
    Jakaś inna flaga oszczędnego druku. Po włączeniu i obejrzeniu wydruku
    pod lupą uznałem, że jej działanie polega na minimalnej zmianie kroju
    czcionek - wszystkie linie nieco cieńsze (jakby nie mieć porównania z
    wydrukiem zrobionym bez tej flagi to nie do zauważenia).
    Po wydrukowaniu około 1000 stron wydruki zaczęły być bladsze.
    Przestawiłem z -6 na +6 i znów było OK.
    Po dobiciu do około 1200 włączyła się flaga 'za mało tonera', to
    włączyłem opcję "ignoruj flagę małej ilości tonera'. Jakoś wkrótce po
    przekroczeniu 1400 stron wydruki zaczęły mieć obszary lepiej i gorzej
    zadrukowane.
    Zmieniłem toner na zamiennik z DrTusz (90zł). Teoretycznie na 2600str.
    Oczywiście przestawiłem gęstość z powrotem na -6.
    P.G.