    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: problem z odpaleniem kawasaki zx7r
    Date: Tue, 14 Feb 2012 16:04:21 +0100

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jhdnpa$as9$2@inews.gazeta.pl...

    > Mylisz sie. Istneje jeszcze cos takiego jak prad rozruchowy mierzony w
    > Amperach.

    Słusznie napisałes! Tyle, ze nie wyciągnąłes z tego prawidłowych wniosków!
    Wymagany max. prąd rozruchowy akumulatora wynika z potrzeb odbiornika, tj
    rozrusznika określonych w zasadzie jego konstrukcją. Jesli akumulator ma za
    mały nominalny dop. prąd rozruchowy, albo jest juz zużyty, albo jest b.
    zimny to nie jest w stanie dostarczyc rozrusznikowi pradu o natężeniu takim,
    jaki jest wymagany do jego prawidłowej pracy. Rozrusznik za słabo "kreci".
    Wówczas w czasie rozruchu wystepuje też nadmierny spadek napięcia na oporze
    wewnętrznym takiego akumulatora i podawane napięcie do układu zapłonu moze
    byc zbyt niskie, aby wygenerować iskrę o wystarczającej energii.
    W takiej sytuacji zapalanie motocykla z akumulatora o większej pojemności i
    większym dopuszczalnym prądzie rozruchowym od nominalnego, zainstalowanego
    normalnie w motocyklu może pomóc.- rozrusznik spokojnie może "pociągnąć" z
    niego cały wymagany przez siebie prąd rozruchowy, a mimo to spadek napięcia
    bedzie tak mały, ze nie spowoduje to pogorszenia iskry.
    Jedyne realne zagrożenie dla silnika motocykla jakie może wystapić przy
    rozruchu z akumulatora o większej pojemności od nominalnego to wg mnie
    mozliwość nadmiernie dlugiego, uporczywego prowadzenia rozruchu, gdy ten się
    nie zapala. No, ale to już jest ekstremum!