  • Data: 2009-12-29 20:59:14
    Temat: Re: problemy z falownikiem
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Z ciekawości zapytam *CO* kosztuje ok. 70kEUR? Czy tyle kosztują
    > w sumie te wszystkie silniczki, kabelki, falowniki, poddupniki
    > i co tam jeszcze takie krzesło w sobie ma? Czy może raczej jest
    > to cena, jaką życzy sobie producent, znając światowe zapotrzeboanie
    > na takie zydle (i oczywiście znając też koszty konstrukcji i serwisu).
    > Jeśli to drugie, to może faktycznie pomysł jest dobry. Ściągnięcie
    > niedziałającego złomu nazad do producenta umożliwi lepszą analizę
    > przyczyn zepsucia i udoskonalenie konstrukcji.

    to w sumie do kupy. Krzesło ma jeszcze jeden silnik z falownikiem do
    przesuwania po osi L-R. Samo siedzisko to 1kEUR (fotel profilowany do
    dragstera, cool ;-). Do tego komputer i ustrojstwa pomiarowe. 40 kanałowe
    niskoszumowe pierścienie szerokopasmowe to też ponad 1kEUR. No i producent
    też chce coś zarobić.

    > Ksiągowy bierze chyba z pięć dych od PITa. A tak w ogóle, to nie da się
    > tego wte i wewte przewieźć z karnetem ATA? Nie żebym znał się na tych
    > kwitach, ale zdarzało mi się latać z drogim sprzętem zaopatrzonym w te
    > zielone papiery (dużo do wypełniania tam nie było).

    Nie wiem. W każdym razie jest to wywiezione z warunkową odprawą celną na 3
    lata. Na karnet się nie dało, bo karnet jest ważny rok, a przedłużyć w USA
    się nie da. Czy da się w drugą stronę gdy urządzenie jest na odprawie
    warunkowej nie mam pojęcia. Ale w sumie jak na razie nie wchodzi w rachubę,
    bo transport plus naprawa u producenta kosztowałaby za dużo. Wsio powyżej 5k
    jest za drogie.

    Waldek