  • Data: 2012-02-20 21:51:48
    Temat: Re: procedura tworzenia program?w
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michoo wrote:

    > Ja mówię o imo najsensowniejszym układzie w większości przypadków:
    > - producent/ci generujący zdarzenia przetwarzania
    > - konsument/ci generujący wynik i ewentualne zdarzenia odpowiedzi(np
    > większość GUI pozwala na wywołania tylko z wątku głównego)
    > - cały kontekst enkapsulowany w żądaniu/odpowiedzi.

    A czy masz jakieś narzędzie, które automatycznie zweryfikuje, że
    rzeczywiście cały kontekst jest enkapsulowany? W przypadku procesów: jeśli
    nie używają pamięci dzielonej - jest oczywiste, że cały kontekst przechodzi
    przez potoki/gniazda/itp. Jeśli jest pamięć dzielona, jest gwarancja że
    jeden proces może namieszać drugiemu tylko w tej pamiędzi dzielonej, ale nie
    w pozostałych blokach.
    [Podejrzewam że istnieją języki, w których da się taką weryfikację zrobić; w
    tej chwili chodzi mi o C/C++].

    > Ok. Ale to już specyfika problemu.
    >
    > A ja piszę, że ogólnie o ile ktoś wie jak je używać to wątki są dobre.

    Pewnie w niektórych przypadkach mogą być dobre.
    Ja po prostu widziałem (a i sam tak robiłem dopóki się tego nie oduczyłem)
    bardzo wiele programów, które dało się zrobić w jednym wątku na select/poll,
    a były robione na wielu wątkach, co skutkowało wielokrotnie dłuższym czasem
    ich testowania i likwidowania co bardziej uciążliwych błędów.
    Prawie każdy wie co to jest wątek i do czego służy, natomiast znacznie
    mniejszej liczbie ludzi chce się zagłębić w to, jak działa system
    operacyjny, w którym tworzone przez nich programy będą uruchamiane i jakie
    przydatne rzeczy ten system oferuje.
    Jeśli ktoś zna alternatywy i wybierze wątki - OK, ale często wybieranie
    wątków wynika z nieznajomości tych alternatyw.