    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: program do projektowania płytek - jaki
    Date: Tue, 3 Jul 2018 16:13:15 +0200

    W dniu 02.07.2018 o 19:41, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > bezkolizyjnie połączyć.
    > Możliwość pokazania VCC na czerwono też bardzo pomaga przy
    > rozmieszczaniu bo wiem, że te czerwone kreski oznaczają generalnie
    > grubsze ścieżki do poprowadzenia.
    >
    > Drugi problem to tzw. via-stitching, które zawsze robię na końcu.
    > Zrobiłem wszystko jak ludzie radzili, i było wszystko OK, dokończyłem
    > płytkę i byłem szczęśliwy aż do czasu gdy tydzień później chciałem
    > wygenerować gerbery i się okazało, że po otwarciu ponownie pliku płytki
    > wszystkie moje via zapomniały, że są GND więc wypełnienia się od nich

    Trzeba zacząć ciągnąć ścieżkę od jakiegoś pada podłączonego do GND i
    sobie przy pomocy via przechodzić z jednej strony na drugą. Tylko żeby
    nie zakończyć operacji na innej istniejącej ścieżce GND bo przebuduje
    prowadzenie ścieżek :)

> [...]
    > sprawdzić na czym to polega.
    > Widziałem też jakiś czas temu na forum czyjś zrzut z ekranu gdzie oprócz
    > kolorów warstw były kolory/widoczność niektórych net-ów. Nie wiem czy to
    >  było V5, czy może jakaś wersja ze ścieżki rozwoju zmierzającej do V6.
    >
    > Ja w każdym razie przeniosę wszystko (biblioteki + jedna płytka) co do
    > tej pory zrobiłem do V5 i dopiero wtedy zacznę KiCada bardziej poważnie
    > używać. Mam tego mało, bo zacząłem to robić w tym roku, gdy już
    > wiedziałem, że przeniosę się do V5 więc zrobiłem tylko minimalny zestaw
    > elementów do zrobienia tej jednej prostej płytki.

    Aż mi się nie chce przechodzić na nową wersję. Przenosiłem projekty z
    2013 na 2015 i mi wycinało dużą część bibliotek w Eeschema i zamiast
    elementów miałem kwadraciki. W dodatku kiedyś footprinty były w osobnym
    pliku definiowanym w CvPcb, a później trzeba było edytować w schemacie
    we właściwościach elementu. Upierdliwe.

    --
    pozdrawiam
    MD