  • Data: 2014-08-27 15:34:47
    Temat: Re: programator i TQFP
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dopiero co narzekałeś na dwa programowania ;)
    > Musisz programować jak masz urządzenie złożone? Nie możesz wcześniej?
    > Nie sprawdzasz na zasilaczu laboratoryjnym z ograniczeniem prądowym czy
    > wszystko jest OK?

    Ależ koledzy kombinują... :)
    Oczywiście, że MOGĘ wcześniej. Tylko, że jest to zbyteczny etap. Obecnie
    płytki po procesie "produkcji", czyli montażu i mycia trafiają do
    montażu "końcowego", gdzie urządzenie jest składane do kupy,
    programowane i testowane. To niby po kiego grzyba dodawać kolejne etapy,
    skoro mnie chodzi o skrócenie czasu a nie wydłużenie ?

    > No ale dlaczego nie? Zapisujesz sobie w EEPROMie że procesor został już
    > zauważony i od tego momentu ma działać, a do tego momentu czekać aż
    > drugi się odezwie.

    No na upartego tak - ale to z kolei wymaga modyfikacji programu, a tego
    też nie chcę robić, bo (1) szkoda czasu, (2) program jest przetestowany
    i sprawdzony i wolę nie robić w nim niczego, co nie jest absolutnie
    niezbędne.

    Zresztą - to proteza, w razie jakiejkolwiej pomyłki w kolejności, czy
    coś w tym rodzaju, łatwo o wytworzenie stanu, gdzie już "zauważony"
    procesor zniknie.

    W sytuacji kiedy w urządzeniu jest już zaprogramowany MCU wszystko
    sprowadza się do
    1) złożenia do kupy
    2) sprawdzenia

    I to jest najlepsza opcja, która dodatkowo zmniejsza wymagania co
    wykonującego ten proces.