    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [?] programowanie pod linuxem
    Date: Thu, 29 Dec 2011 23:59:38 +0100

    f...@g...pl <f...@g...pl> napisał(a):
    > no przekompilowane ze zmianami w kodzie

    I te zmiany dotkną raczej duży procent kodu, więc już samo to powoduje, że
    porównywanie jest bez sensu. Chyba, że chodzi o implementację jakiegoś
    algorytmu, który coś liczy i nie odwołuje się do funkcji systemowych. Ale
    wtedy skąd miałyby się brać różnice w prędkości?

    > co do procesu myslowego to posredni -> znalem
    > kiedys jednego tylko znajomego ktory pisywal pod linuxa
    > (ktory byl mocnym zwolennikiem linuxa) ale jak spytalem
    > go czy winda czy linux jest szybszy (w sensie dzialania
    > programow pod systemem) to powiedzial ze ze nie (i ze
    > jest wolniejszy)

    Różne rzeczy ludzie mówią. Jeśli nie podają merytoryczych argumentów to po
    co się tym zajmować? Nie ma sensu powtarzać legend. Może coś tam gdzieś jest
    wolniejsze, bo np. jest mniej dopracowany sterownik do karty graficznej, ale
    to kwestia konkretnych przypadków a nie systemu jako całości.

    > nie mam chyba szczegolnych uprzedzen co do linuxa
    > choc nie znam go za specjalnie nawet z uzycia i
    > nie wiem jak sie pod onego programuje, ani linux ani
    > widna ani macos mi sie w sumie nie podobaja: wolalbym
    > chyba znacznie bardziej minimalistyczne systemy, z
    > wysrubowanym performance i bardziej 'realtime' za to
    > z mniejsza babranina z plikami (acz niespecjalnie sie
    > nad systemami zastanawialem - byc moze pomysle o nich
    > bardziej teoretycznie bo systemy mozna robic mz
    > drastycznie inaczej niz to co jest teraz - mz jest tu
    > spore pole do popisu wyobrazni

    Akurat Linuksa możesz sobie przyciąć jak chcesz. Poza tym istnieje mnóstwo
    malutkich systemów operacyjnych, które sobie ktoś lub jakaś mała grupka
    napisała hobbystycznie i które są otwarte. Przykładowo:
    http://mikeos.berlios.de/
    http://www.whitix.org/

    --
    Grzegorz Niemirowski