    From: w...@g...pl
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: projekt zmiany PNK
    Date: Tue, 6 Jan 2009 04:06:20 -0800 (PST)

    On 6 Sty, 12:38, "vari" <v...@p...onet.pl> wrote:

    > Po co mnożyć terminy ?
    > Nie lubię komplkacji "akademickich" na siłę.
    > Kiedyś potrafiono w jedną noc przekrosować Strowgera gdy mu zmieniano JEGO
    > WŁASNĄ numerację.
    > Teraz "nida sie" zrobic niczego w ZAPLANOWANYM OD lutego 2008 terminie
    > (AUS).
    > Wprowadzenie 987 w niczym nie przeszkadza.

    Zgadzam się, że to "miłosierdzie" dla Operatorów wprowadza tylko
    większe zamieszanie, wydłuży proces przyswajania zmian przez abonentów
    i zwiększy ilość idiotycznych protestów z ich strony i niedouczonych
    dziennikarzy gazet codziennych .

    Co do 987, to nie tyle wprowadzenie co reaktywacja, numer już ten
    działał, potem jak wszystkie "nieustawowe" AUS 3D został zmieniony na
    4D, obecnie jest to 9287.
    Nie specjalnie podoba mi się mnożenie numerów alarmowych "ustawowych".
    Jeśli już, to nie rozumiem tez marnowania zasobów numeracji ( o czym
    pisałem na forum w temacie AUS alarmowe:
    http://groups.google.pl/group/pl.misc.telefonia/brow
    se_thread/thread/690a18cb9cefa59c#

    Optowałbym zatem za zmigrowaniem 9287 na..990 (oczywiście po
    zmigrowaniu 990X na 1990X czyli zgodnie z projektem od 30 czerwca
    2009), 986 na 996, a 984 i 985 łącznie na 995.

    Uwolni to zakres 98X, który po domknięciu PNK będzie stanowił
    numerację krajową ABSPQMCDU, AB=98 czyli uwolni 10 mln NN. A
    jednocześnie ujednolici zakres AUS alarmowych do 99X.