    From: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: proste ai atakujacy/uciakajacy
    Date: Sat, 21 Apr 2012 18:19:49 +0000 (UTC)

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > moze byc pare czynnikow ->
    > 1. np cos moze na oko dzilac ale wiem ze po drodze sa
    > procedurki ktore ew moga byc moze opacznie dzialac w
    > pewnych sytuacjach - sprawdzanie tego moze oznaczac np
    > kilka godzin analizy a nie mam checi tego robic bo chce
    > robic cos co uwazam za waznijsze
    To zależy od tego na ile ważne jest dla Ciebie aby mieć kod
    który poprawnie zachowa się dla każdej sytuacji. Nie da się
    za jednym pstryknięciem palców udowodnić że kod zachowa się
    poprawnie dla każdych danych. Mnie to zajmowało zwykle więcej
    niż kilka godzin, zwykle kilka dni, do nawet 2 tygodni, zelży o
    jak skomplikowanych fragment kodu chodziło.

    > 2. sam kod moze byc napisany na podobnej zasadzie bardzo na
    > brudno,i napewno nie jest optymalny (np duzo warunkow ktore
    > mozna wywalic itp)- co gorsza poprawianie go niekoniecznie
    > moze mi podniesc stopien zadowolenia (bo moge go przyoptymalizowac
    > ale kosztem skomplikowania i zaciemnienia a to w danym momencie jest
    > dla mnie gorsze niz jego wiecej niz 'nioptymalizowanie'
    Czasami też tak mam. Patrzę co zrobiłem i widzę jedno wielkie
    niechlujstwo, więc podnoszę estetykę kodu. Ale to nie jest
    jakoś specjalnie czasochłonne. Zwykle kod po "podniesieniu
    estetyki" ma mniej błędów, jest lepiej podzielony na procedury,
    jest mniejszy... Moim zdaniem to zwykła praktyka programistyczna.

    > 3. trudno ocenic na ile cholerstwo dobrze dziala bo jego
    > dzialanie zalezy od zapodanych kombinacji danych - i obadanie
    > tego to tez sporo analizy, pozatym
    > 4. tak naprawde niepewnosc czy wogole podane procedury sa
    > wystarczajaco dobre
    Może należy najpierw opracować sposób w jaki kod będzie
    testowany, a dopiero potem napisać kod w taki sposób, aby
    dało się przeprowadzić porządne testy?