eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingprosty assembler › Re: prosty assembler
  • X-Received: by 10.140.38.177 with SMTP id t46mr748qgt.21.1413132845333; Sun, 12 Oct
    2014 09:54:05 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.38.177 with SMTP id t46mr748qgt.21.1413132845333; Sun, 12 Oct
    2014 09:54:05 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!dc16no2346791qa
    b.1!news-out.google.com!i10ni83qaf.0!nntp.google.com!s7no2228342qap.0!postnews.
    google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 12 Oct 2014 09:54:05 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <m1ea22$1jb$1@news.icm.edu.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=84.39.166.7;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 84.39.166.7
    References: <b...@g...com>
    <m1ea22$1jb$1@news.icm.edu.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: prosty assembler
    From: firr <p...@g...com>
    Injection-Date: Sun, 12 Oct 2014 16:54:05 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 113
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:206743
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu niedziela, 12 października 2014 18:25:37 UTC+2 użytkownik Piotr napisał:
    > W dniu 2014-10-12 o 12:49, firr pisze:
    >
    > > Juz tego nie pamietam ale podobno c64 mial tylko 3 rejestry a x i y 9pamietam ze
    byl to wlasnie dosyc ladny assembler nie to co Z80)
    >
    > >
    >
    > > zastanawiam sie jak dokladnie powinien wygladac
    >
    > > maksymalnie prosty assembler ale zarazem funkcjonalny, cos takiego jak asm na c64
    tylko
    >
    > > moze lkko poprawionego (chodzi o cos w rodzaju
    >
    > > wirtualnej maszyny nieco mocniejszej moze nic c64
    >
    > > ale w podobnym stylu)
    >
    > >
    >
    > > chyba moglbym przyjac jakas arbitralnďż˝ wielkosc slowa ktore rownoczesnie byloby
    tez wielkoscia
    >
    > > bajtu, na przyklad 20 bit�w czy cos w tym stylu, mozna ot tej konkretnej ilosci
    abstrahowac i przyjac na przyklad te 20)
    >
    > >
    >
    > > ale pozatym co powinno tu byc?
    >
    > >
    >
    > > ile rejestrow? jeden? dwa ? trzy?
    >
    > >
    >
    > > na pewno powinien bys mov (ld/st), prosta arytmetyka add/sub/mul/div, adresowanie
    >
    > > 'tablicowe', i skoki (warunkowe),
    >
    > > procz tego prztdalby sie cal i ret
    >
    > > ale czy cos jeszcze?
    >
    > >
    >
    >
    >
    >
    >
    > Assembler zale�y od konkretnego procesora, bo to tylko wygodny zapis
    >
    > j�zyka maszynowego (pomijam udogodnienia typu etykiety itp.). Zamiast
    >
    > zastanawiaďż˝ siďż˝ nad assemblerem, trzeba zastanowiďż˝ siďż˝ nad konstrukcjďż˝
    >
    > procesora. IMHO gotowych rozwi�za� nie brakuje, jest du�o "ma�ych"
    >
    > mikrokontroler�w takich jak wszelkiej ma�ci Atmegi, PIC, klony 8051,
    >
    > klony m64k (na przyk�ad Freescale) czy ARM-y. Je�li to za ma�o, to jest
    >
    > wielu hobbyst�w-amator�w projektuj�cych w�asne procesory czy koprocesory
    >
    > wykorzystuj�c uk�ady FPGA (opencore.org) czy nawet... buduj�cych w�asne
    >
    > procesory z uk�ad�w TTL, chocia�by s�ynny Magic-1 zbudowany przez
    >
    > jednego z in�ynier�w Google
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=0jRgpTp8pR8
    >
    > Warto obejrze� ten filmik, bo to uzmys�awia jak trzeba r�ne rzeczy
    >
    > pogodziďż˝ (z jednej strony jak najprostszy CPU, z drugiej strony jak
    >
    > najbardziej funkcjonalny, do tego trzeba zrobi� kompilator na przyk�ad
    >
    > C, napisaďż˝ system operacyjny itd.).
    >
    > Teoretycznie wystarcza jedna instrukcja :D
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/One_instruction_set_com
    puter
    >

    ja bardziej mysle o maszynie wirtualnej badz 'emulatorze wymyslonego procesora'
    (jesli miedzy jednym a drugim jest jakas roznica bo nie wiem),
    bardziej mi w sumie chodzi o emulator - z emulatorem jest tylko ten problem ze nie
    jestem pewien czy i jak nalezy zapewnic jakąś czasową
    stabilność takiego emulatora tak by na przyklad
    jeden cykl zajmowal dokladnie iles czasu i by to wszystko wogole nie 'plywało' w
    czasie
    (nie ejstem pewien czy to jest realny problem czy tylko moj teoretyczny wymyslony bo
    widzialem emulatory c64 i nic nie plywalo - z drugiej strony nawet czyste winapowskie
    natywne aplikacje chyba nieco plywają w czasie 9moga sie ciac jak film) tak ze nie
    wiem)

    co do asemblera to to co powyzej napisalem wydaje mi sie jak na razie okay (z lekkimi
    poprawkami), czyli ogolnie prosty asm wogole bez rejestrow

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: