    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: prosty (chyba) uklad do bramki voip - jak zrealizowac ?
    Date: Sun, 22 Nov 2009 22:45:49 +0000 (UTC)

    Pan Adam napisał:

    > Ufff. Całe szczęście neidziele poswiecilem na duzo przyjemniejsze rzeczy :-)
    > Teraz przeczytałem. Ustawilem w bramce lipny adres IP tak zeby nie dzialala
    > na statycznym IP a na dhcp chodzila. znalazlem w manualu do bramki jakim
    > skrotem klawiszy wlaczac/wylaczac dhcp wprowadzilem do ksiazki telefonicznej
    > i mam to o co mi chodzilo i to bez dodatkowych kanelkow :-))

    No proszę, jak to dobrze i miło jest pomyśleć i podejść do rzeczy
    całościowo zamiast trzymać się jednej, nie zawsze dobrze wybranej,
    ścieżki. Dlatego dobrze jest popytać i pogadać.

> [...]
    > szukam jeszcze odpowiedzi na jedno pytanie.
    > Mam pod nia podpiete 2 telefony. jest to bramka z tlenofonu(zablkowoana)
    > mam tam podlaczone 2 telefony pod line1 i 2 i obydwa w tlenofonie.
    > telefon pod line 1 uzywam do roznych polaczen natomiast tel2 potrzebuje
    > tylko polaczen z moim telefonem pod line 1. obecnie gdy dzwonie z jednego na
    > drugi polaczenie niestety idzie przez internet a nie wewnatrz bramki a lacza
    > czasem brak na 2 tel i sa opoznienia itd zwlaszcza jak ktos jeszcze z netu
    > korzysta. czy jest jakis myk zeby to szlo bezposrednio przez bramke ? czy

    Przede wszystkim nie powinno tak być, że połączenie idzie wte i nazad
    przez Internet. Serwer SIP powinien dopuścić wybranie połączenia P2P,
    a więc w obrębie tej bramki. Ale być może nie dopuszcza. W takim razie
    bramka jest mądrzejsza (drogą dedukcji zgaduję, że to SPA2102 lub coś
    podobnego) od niego -- najprawdopodobniej można jej nakazać w dialplanie
    realizację połączenia po IP. Dokładny opis można wygrzebać gdzieś
    w Sieci, a ja z pamięci nie chcę głupot gadać. Zresztą to chyba OT.

    Jarek

    --
    By uniknąć ambarasu, | Tydzień znów z grubsza podzielę
    Wzięto rok za miarę czasu. | Na zwykłe dni i niedzielę.