  • 1. Data: 2009-11-21 17:27:07
    Temat: prosty (chyba) uklad do bramki voip - jak zrealizowac ?
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Witam
    Mam sobie bramke linksysa Voip w tlenofonie. Mam zrobione przekierowanie na
    inny tel gdy nie ma mnie w biurze ale musze za kazdym razem zeby to zrobic
    wchodzic na strone bramki i ja "wyłączyć". bramka jest zupelnie w innym
    pomieszczeniu i nie mam mozliwosci jej przeniesienia.

    Wymyslilem rzeby zrobic rzecz nastepującą :
    przy bramce linksysa na wejsciu lini mojego telefonu jakis prosty uklad
    ktory wylaczalby zasilanie bramki jak wyjme przewod z mojego aparatu
    telefonicznego. Bramka wtedy wylacza sie i robi sie automatycznie
    przekierowanie. Jak zrobic cos takiego

    aparat -------/ ---[ to cos ]-----[bramka ]
    telefoniczny -----------[do zrobienia:) ]-----[tlenofonu ]
    | |
    [przekaznik włączający zasilanie
    bramki przy włączonym aparacie]

    Będe bardzo wdzięczny czy i jak mozna taki ukladzik zrealizowac
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-21 19:02:58
    Od: awiesiek <a...@g...com>

    On 21 Lis, 18:27, "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> wrote:
> [...]
    >                                         [przekaznik włączający zasilanie
    > bramki przy włączonym aparacie]
    >
    > Będe bardzo wdzięczny czy i jak mozna taki ukladzik zrealizowac

    Uszanowanie

    Najłatwiej zrealizować , jeśli masz w miarę dobry alarm
    w biurze i uzbrajasz go jak opuszczas biuro , a rozbrajasz gdy
    wracasz.
    Dodajesz w do alarmu moduł powiadamiania , podłączasz pod
    linię linksysa , programujesz kod na aktywację przekierowania gdy
    uzbrajasz alarm i zdjęcie przekierowania gdy rozbrajasz .
    Dodatkowo możesz też funkcję z czasowego harmonogramu
    w niektórych typach centralek uruchomić .
    Można też przy braku alarmu zrealizować ten scenariusz
    na jakiejś automatyce domu / biura inteligentnego i zewnętrznym
    powiadamianiu telefonicznym fabrycznym , lub zbudować sobie
    powiadamianie ( w sumie to 2 komunikaty audio nagrane na płytce
    z układem ISD 1420 i kilka innych elementów ) .

    --
    awiesiek

  • 3. Data: 2009-11-21 23:46:10
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Dzieki za odpowiedz. chce to podpiac do allarmu ale bez u[pierdliwego
    ciagniecia pona 70m kabla moge to zrealizowac tylko w ten sposob jak
    napisalem. Troche moze niedokladnie napisalem wiec napisze jeszcze raz :
    Jak zrobic aby w przypadku odlaczenia telefonu od bramki linksysa wylaczalo
    sie jego zasilanie a po wlaczeniu go spowrotem wlaczalo zasilanie
    Pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2009-11-22 00:38:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    > Jak zrobic aby w przypadku odlaczenia telefonu od bramki linksysa wylaczalo
    > sie jego zasilanie a po wlaczeniu go spowrotem wlaczalo zasilanie

    Wykryciee faktu odłączenia telefonu od linii, to dość kłopotliwa sprawa.
    Aparat ze słuchawką na widełkach, to praktycznie stan rozwarcia, nie
    obciąża niczym bramki. Ale można sterować zwarciem linii. Urządzenie
    obok linksysa po wykryciu napięcia linni bliskiego zeru w czasie kilku
    sekund wyłącza zasilacz. Problem pojawi się przy ponownym włączeniu,
    bo bramka przestała już zasilać linię. Trzeba więc aby przekaźnik
    odłączający zasilacz przełączał jednocześnie linię z linksysa na
    zasilanie zastępcze (źródło napięcia w szereg z opornikiem).

    Tylko nie wiem po diabła się tak męczyć. W tym biurze z telefonem naprawdę
    nie ma dostępu do LAN i nie można tam ustawić bramki? Poza tym można
    jakoś bramkę uzależnić od komputera, który jest wyłączany -- np. ustawić
    na nim DNS, z którego będzie korzystał linksys. Albo zrobić uczciwy
    provisioning. Albo serwer SIP. Wszystko to wydaje mi się prostsze niż
    lutowanie jakichś przekaźników.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2009-11-22 12:56:39
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Witam
> [...]
    > odłączający zasilacz przełączał jednocześnie linię z linksysa na
    > zasilanie zastępcze (źródło napięcia w szereg z opornikiem).
    Dzięki. Jak niewtajemniczony mialem nadzieje ze to jeden przekaznik i ze 2
    oporniki czy cos ;)
    Sprowadzony na ziemie pociągne sobie te 50metrow skrętki i bedzie po
    problemie ;)
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-11-22 13:33:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Dzięki. Jak niewtajemniczony mialem nadzieje ze to jeden przekaznik
    > i ze 2 oporniki czy cos ;)
    > Sprowadzony na ziemie pociągne sobie te 50metrow skrętki i bedzie po
    > problemie ;)

    Hola hola, niedziela jest, dzień odpoczynku. Może jeszcze się chwilę
    zastanowić, a nie tak od razu ciągnąć druta? Skoro to jest bramka
    Linksysa, to można ją konfigurować z klawiatury telefonu. Wciska się
    cztery gwiazdki, słucha co bramka ma do powiedzenia i klepie numerki
    kodów oznaczające różne akcje (kompletna lista w instrukcji obsługi,
    dostępnej również w Sieci). Można w ten sposób to i owo w bramce
    zdezaktywować i później przywrócić do działania. Te sekwencje klawiszy
    można również wpisać do książki w telefonie, wtedy sterowanie bramką
    staje się banalnie proste.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2009-11-22 18:33:00
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    > Hola hola, niedziela jest, dzień odpoczynku. Może jeszcze się chwilę
    Ufff. Całe szczęście neidziele poswiecilem na duzo przyjemniejsze rzeczy :-)
    Teraz przeczytałem. Ustawilem w bramce lipny adres IP tak zeby nie dzialala
    na statycznym IP a na dhcp chodzila. znalazlem w manualu do bramki jakim
    skrotem klawiszy wlaczac/wylaczac dhcp wprowadzilem do ksiazki telefonicznej
    i mam to o co mi chodzilo i to bez dodatkowych kanelkow :-))
    Wielkie dzieki :)
    w zwiazku z tym ze mnie oswieciles ze ta bramka calkiem sprytna jest szukam
    jeszcze odpowiedzi na jedno pytanie.
    Mam pod nia podpiete 2 telefony. jest to bramka z tlenofonu(zablkowoana)
    mam tam podlaczone 2 telefony pod line1 i 2 i obydwa w tlenofonie.
    telefon pod line 1 uzywam do roznych polaczen natomiast tel2 potrzebuje
    tylko polaczen z moim telefonem pod line 1. obecnie gdy dzwonie z jednego na
    drugi polaczenie niestety idzie przez internet a nie wewnatrz bramki a lacza
    czasem brak na 2 tel i sa opoznienia itd zwlaszcza jak ktos jeszcze z netu
    korzysta. czy jest jakis myk zeby to szlo bezposrednio przez bramke ? czy
    tez az tak madra ta bramka nie jest ?
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-11-22 22:45:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    > skrotem klawiszy wlaczac/wylaczac dhcp wprowadzilem do ksiazki telefonicznej
    > i mam to o co mi chodzilo i to bez dodatkowych kanelkow :-))

    No proszę, jak to dobrze i miło jest pomyśleć i podejść do rzeczy
    całościowo zamiast trzymać się jednej, nie zawsze dobrze wybranej,
    ścieżki. Dlatego dobrze jest popytać i pogadać.

> [...]
    > korzysta. czy jest jakis myk zeby to szlo bezposrednio przez bramke ? czy

    Przede wszystkim nie powinno tak być, że połączenie idzie wte i nazad
    przez Internet. Serwer SIP powinien dopuścić wybranie połączenia P2P,
    a więc w obrębie tej bramki. Ale być może nie dopuszcza. W takim razie
    bramka jest mądrzejsza (drogą dedukcji zgaduję, że to SPA2102 lub coś
    podobnego) od niego -- najprawdopodobniej można jej nakazać w dialplanie
    realizację połączenia po IP. Dokładny opis można wygrzebać gdzieś
    w Sieci, a ja z pamięci nie chcę głupot gadać. Zresztą to chyba OT.

    Jarek

    --
    By uniknąć ambarasu, | Tydzień znów z grubsza podzielę
    Wzięto rok za miarę czasu. | Na zwykłe dni i niedzielę.

  • 9. Data: 2009-11-23 14:18:42
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    > w Sieci, a ja z pamięci nie chcę głupot gadać. Zresztą to chyba OT.

    Przenioslem więć "problem" tu ;)
    http://forum.o2.pl/temat.php?id_p=5950879
    tak w skrocie wyglada na to ze bez inwestycji albo kombinowania z
    odblokowaniem bramki sie nie uda. Trudno. Bardziej zalezalo mi na
    przekirowaniu ;)