    From: Wmak <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: prosty odbiornik lampowy (reakcyjny?)
    Date: Thu, 19 Nov 2009 15:44:34 -0800 (PST)

    On 19 Lis, 23:54, Atlantis <m...@w...pl> wrote:
> [...]

    Mój ś.p. Wujek, urodzony w XIX wieku, intelektualista a zarazem
    miłośnik wszelkich technicznych nowinek - motoryzacja, fotografia,
    film, fonografia, radio itp rozróżniał rodzaje żarzenia lamp
    elektronowych - sieciowy Philips w salonie miał 4-voltowe,
    prostownicza bezpośrednio a odbiorcze były pośrednio żarzone a w
    wiszącym na ścianie prostowniku do ładowania szklanych kwasowych
    akumulatorów przeznaczonych do żarzenia bateryjnego (z baterią
    anodową) radia przepięknie świecił gazotron.
    Bawić się wysokonapięciowymi sprzętami Wujek mi nie pozwalał ale
    detektorki ze słuchawkami ukierunkowały moje wykształcenie.
    Z pamiątek elektronicznych i fonograficznych nic nie zostało, mam
    tylko filmowe - kręcone na taśmie 35mm,16 klatek/sek przez niego lub
    na jego zlecenie reportaże z przedwojennych państwowych uroczystości i
    nowelki erotyczne chyba z 1905 roku.