  • 21. Data: 2009-07-09 08:57:16
    Temat: Re: przegrzany olej
    Od: " mixokret" <m...@N...gazeta.pl>

    > Co znaczy "przegrzac olej" ? Bo ciagle sobie tego nie wyjasnilismy.

    Przyjmijmy , na potrzeby preclowych rozważań, że "przegrzać olej" to znaczy
    doprowadzić do sytuacji kiedy traci on wiekszość swoich właściowści.
    Czyli wszelkie dodatki, których jak wiemy (mam nadzieję że wiemy) jest dość
    sporo w syntetyku tracą swoje parametry. Również łańcuchy węglowodorowe "bazy
    olejowej" ulegają rozerwaniu podobnie jak to ma miejsce pod wpływem momentu
    ścinającego w starym zużytym oleju po wykonaniu przez niego pracy w postaci
    smarowania i chłodzenia po pokonaniu dużego dystansu w pracującym silniku
    motocyklowym. :-)
    Czy "przegrzany" olej będzie zachowywał odpowiednią lepkość w wysokich
    temperaturach?

  • 22. Data: 2009-07-09 09:00:39
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Kuczu" <q...@g...com> wrote in message
    > W moim motocyklu przy goracej pogodzie olej dochodzi do 120 stopni.

    Dlatego chcialem przyjac taka a nie inna wartosc _umownie_, bo sztywnych
    granic to niebardzo sie da tak ustalic (rozne oleje beda mialy ta wartosc w
    roznych temp). Dlatego rowniez pytalem "do ilu", a nie "o ile" przegrzal ten
    olej. 140* wydaje mi sie wartoscia, ktora nie dyskwalifikuje tego oleju z
    dalszego uzywania.

    > I nie widze powodu aby z tego powodu zmieniac go co tydzien.

    Ja tez.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 23. Data: 2009-07-09 09:01:12
    Od: " mixokret" <m...@N...gazeta.pl>

    Z tym ze ja zawsze praktykowalem wymiane sprzegla WRAZ
    > z olejem. Po co syf ze starych okladzin ma miec kontakt z nowymi ?

    Chodzimy do tego samego kościoła motocyklowego i jesteśmy wyznawcami tej
    samej wiary :-) Też bym obstawiał zmianę oleju.
    Stąd moje pytanie.
    Z rozpędu kupiłem filtr oleju, ale motocykl na starym oleum chodzi jak
    szwajcarski zegarek więc dopadły mnie wątpliwości i zwątpienie: zmieniać czy
    nie zmieniać :-)

  • 24. Data: 2009-07-09 09:12:46
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    mixokret wydusił z siebie te słowy:

    > ale motocykl na starym oleum chodzi jak
    > szwajcarski zegarek więc dopadły mnie wątpliwości i zwątpienie:
    > zmieniać czy nie zmieniać :-)

    a na nowym nie będzie chodził jak ten zegarek?

    Przecież podczas wymiany okresowej oleju nie będzie slychac róznicy w pracy
    silnika.

    Smiem twierdzic, ze jak zalejesz starym olejem z jelcza .. moto też będzie
    "chodzic"

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 25. Data: 2009-07-09 09:22:13
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    mixokret napisał(a):
    > Z rozpędu kupiłem filtr oleju, ale motocykl na starym oleum chodzi jak
    > szwajcarski zegarek więc dopadły mnie wątpliwości i zwątpienie: zmieniać czy
    > nie zmieniać :-)

    A w sumie co to za motur?
    Smiem twierdzic ze cos wysilonego, skoro udalo Ci sie tak go rozgrzac :)
    No chyba ze to gienek co krecil 8-mki na placu w upal przez caly dzien :)
    Ja osobiscie przy wymianie sprzegla wymienilbym olej. Przy calej zabawie
    umowmy sie ze to nie jest zabojczy koszt. A skoro juz masz filtr, wiec... :)

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 26. Data: 2009-07-09 09:23:49
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > pracy silnika.
    >
    > Smiem twierdzic, ze jak zalejesz starym olejem z jelcza .. moto też będzie

    "Zmulony" olej potrafi wrecz slicznie wyciszyc ;) Wracajac do pytania:
    osobiscie, wymieniam przy kazdym podejrzeniu ze cos moze byc nie halo.
    Glownie najpewnej bezzasadnie. To wynik alergii na techniczne tandeciarstwo:
    wole przeprzedobrzyc niz niedopatrzyc.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660
    weFAQ&v=qvj

  • 27. Data: 2009-07-09 09:26:50
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Artur Zabroński pisze:

    > Wrzuć z ciekawości na jakieś imageshack czy cuś :-)

    http://arni.motocykle.org/PiTek%20003.jpg
    a tak wyglądał kolektor:
    http://arni.motocykle.org/Zdjecie013.jpg
    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 28. Data: 2009-07-09 09:45:06
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Arni pisze:

    > http://arni.motocykle.org/PiTek%20003.jpg

    Cos tu juz chyba nie dawaly rady pierscienie albo przez zbyt wysoka
    temperature usmazyl sie olej w glowicy :) Generalnie normalny widok w
    starych zmeczonych zyciem silnikach. Ale widywalem gorsze. Raz w Lexusie
    GS300 widzialem taki patent ze zeby odkrecic sruby od mostkow na walkach
    rozrzadu to trzeba bylo skuwac czarna maz o konsystencji zastyglego
    karmelu :)

    > a tak wyglądał kolektor:
    > http://arni.motocykle.org/Zdjecie013.jpg

    To czerwone to rdza czy resztki farby ? Bo cos temu silniku chyba nie
    sztymowal sklad mieszanki i go przegrzalo konkretnie.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 29. Data: 2009-07-09 09:49:35
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Arni <a...@N...spam> wrote:

> [...]

    A nie bhylo tak, ze ktos mu zadal jakiegos "supermotodoktora", potem
    pozatykaly sie kanaly, zgrzalo sie to wszystko na twardo a na koniec
    zatarlo?

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 30. Data: 2009-07-09 10:26:18
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Kuczu pisze:

> [...]
    > GS300 widzialem taki patent ze zeby odkrecic sruby od mostkow na walkach
    > rozrzadu to trzeba bylo skuwac czarna maz o konsystencji zastyglego

    no to taki sam przypadek, ja tego nie rozbierałem ale wszystko jest tam
    usmolone "na twardo", dlatego wstawilem nowy silnik.
    W tym silniku wszystko tak wygląda, łacznie ze smokiem pompy oleju.
    swoja drogaą auto prosto ze stanow a silnik poskladany na silikon no i w
    takim stanie jak widac. A cała reszta w porzadku. Dlatego tez trafila
    sie okazja :)

    > To czerwone to rdza czy resztki farby ? Bo cos temu silniku chyba nie
    > sztymowal sklad mieszanki i go przegrzalo konkretnie.

    to czerwone to normalna rdza na zeliwie. To srebrne to rdza usunieta do
    gołego zeliwa poprzez temperature :)