eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaprzestawiona kolejność znaków odebranych z portu szeregowego › Re: przestawiona kolejność znaków odebranych z portu szeregowego
    Date: Sat, 28 Mar 2015 23:06:09 +0100
    From: BK <t...@t...nie>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przestawiona kolejność znaków odebranych z portu szeregowego

    W dniu 2015-03-28 o 21:27, Jakub Rakus pisze:

    > Na scalaku napisane PL2303, a co tam chińczyk wsadził do środka nikt nie
    > wie, lsusb pokazuje:
    > Bus 002 Device 003: ID 067b:2303 Prolific Technology, Inc. PL2303 Serial
    > Port
    > Nigdy nie sprawiał mi problemów, na pewno nie wtyka "śmieci" między
    > ramki i nie przekłamuje ich całkiem, robiłem nawet próby wysyłania
    > dużego pliku tekstowego przy zwarciu RX-TX i idzie bez problemu.

    Miałem kiedyś konwerter właśnie z układem PL2303 (lub jego klonem) i
    potrafił długo działać poprawnie a potem nagle zacząć głupieć. Głupienie
    polegało na zamienianiu nie tyle pojedynczych bajtów co całych ciągów.
    Czym gęstsza była komunikacja tym prawdopodobieństwo zgłupienia większe.
    Od tego czasu wystrzegam się wszystkiego co ma w sobie układ PL2303 bo
    sporo włosów wyrwałem sobie z głowy zanim doszedłem do wniosku, że to
    konwerter psuje transmisję...

    BK