  • 1. Data: 2012-04-30 03:10:13
    Temat: przetwornica BUCK - która lepsza ?
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    No więc tak - zrobiłem sobie projekty 2 przetwornic (jutro będę z nimi
    eksperymentował) - buck, Vin 25-40V, Vout 24V, Imax 3A.

    Jedna na (1) LTC3824, a druga na (2) TL1074CT7
    I tak się zastanawiam, co za którą "przemawia", czy też - ewentualnie,
    która powinna być lepsza ?

    (1) to 200kHz, (2) to 100kHz.
    W obu zasadniczo ten sam dławik (68uH).
    Ilość komponentów podobna, (1) wymaga zewnętrznego mosfeta, (2) nie.

    Poważna wada (1) to obudowa MSOP10 - strasznie toto malutkie.
    Z kolei (2) ma obudowę TO-220-7, dość wygodną.

    (2) ma w środku wyjściowe tranzystory w Darlingtonie (nie MOSFET) -
    czyli co, bardziej się mi powinien grzać ?

    Cenowo wychodzi też podobnie jakby...
    No może (2) minimalnie drożej.

    No i co sądzicie ?
    Wygodniej by mi było korzystać z (2), z uwagi na prostszy montaż, i brak
    zewn. MOSFETA, no ale właśnie - jakoś mi się nie podobują te wbudowane
    tranzystory - dlaczego nie dali mosfetów ??

  • 2. Data: 2012-04-30 03:52:58
    Temat: Re: przetwornica BUCK - która lepsza ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sundayman,

    Monday, April 30, 2012, 3:10:13 AM, you wrote:

> [...]
    > Jedna na (1) LTC3824, a druga na (2) TL1074CT7
    > I tak się zastanawiam, co za którą "przemawia", czy też - ewentualnie,

    [...]

    > zewn. MOSFETA, no ale właśnie - jakoś mi się nie podobują te wbudowane
    > tranzystory - dlaczego nie dali mosfetów ??

    Bo to stare jak świat jest.

    Rozpatrz jeszcze LM2670/3/6 - sa na MOSFET'cie

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-04-30 09:26:34
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > [...]
    >
    > Bo to stare jak świat jest.
    >
    > Rozpatrz jeszcze LM2670/3/6 - sa na MOSFET'cie

    O to to, ja używam LM2672 i biorę z niej ok. 0.5A średnio. W obudowie
    SO8, w ogóle nie czuć, żeby cokolwiek ciepła była (może to kwestia
    wymiarów - żeby czuć ciepełko, to trochę powierzchni musi być jednak, a
    toto maleństwo jest). Dioda i dławik to są duże przy tym układziku.
    No i znana polska firma chwali się, że ma dławiki, które da się użyć
    przy tych częstotliwościach. Daje się też ładnie zrobić płytkę (w SO8,
    do TO220 i TO-263 jeszcze nie rozrysowywałem, ale znając firmę pewnie
    też całkiem fajnie wychodzi.
    Ciekaw jestem tych większych, 3 i 5A, czy potrzebne są do nich radiatory?

    Jeszcze przymierzam się do A8498 i A8499 - kuszą ceną, ale są jakby
    odrobinę trudniejsze - trzeba się pobawić przede wszystkim z
    indukcyjnością, a to jakby mniej mnie bawi. Rozwiązanie Nationala (TI) z
    gotowym algorytmem dobierania elementów bardziej mi odpowiada.
    Najchętniej wziąłbym jakiegoś gotowca, tylko za nie to sobie wszyscy
    liczą kasę, a i tak wymagają obudowania innymi elementami, więc korzyść
    jest taka sobie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 4. Data: 2012-04-30 14:04:52
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    No mam doświadczenie z LM2673, nie powiem, jezdem zadowolony...
    Tyle, że 2676 ma Imax właśnie 3A, to tak na styk jakby...
    Co prawda, "nominalnie" powinno urządzenie brać ok. 2A, a te 3A to
    awaryjnie, no ale...

    Ale ok, sprawdzę.
    Czyli że co, tego TL1074 nie ma co męczyć ?

  • 5. Data: 2012-04-30 14:17:19
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-04-30 14:04, sundayman pisze:

> [...]
    > Tyle, że 2676 ma Imax właśnie 3A, to tak na styk jakby...
    > Co prawda, "nominalnie" powinno urządzenie brać ok. 2A, a te 3A to

    Jest jeszcze wersja 5A, LM2678, LM2679 jak chcesz szaleć.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2012-04-30 14:40:51
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Jest jeszcze wersja 5A, LM2678, LM2679 jak chcesz szaleć.

    aaa, no właśnie. 2678 to już prędzej.
    Szkoda, że Vin tylko do 40V (niby się mięści, ale parę V zapasu by nie
    zaszkodziło), ale poza tym wygląda na ok.

    Sprawdzę też z ciekawości ten LT1074, napiszę co mi wyszło.
    No to lecę do TME.
    Dziękuję kolegom za pomoc !

  • 7. Data: 2012-04-30 14:49:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sundayman,

    > No mam doświadczenie z LM2673, nie powiem, jezdem zadowolony...
    > Tyle, że 2676 ma Imax właśnie 3A, to tak na styk jakby...

    Na jaki styk? Sprawdź w PDFie, jaki to ma prad maksymalny...

    > Co prawda, "nominalnie" powinno urządzenie brać ok. 2A, a te 3A to
    > awaryjnie, no ale...

    Nie ma ale - 3A to prad znamionowy. Max to z dobrym dławikiem jest
    sporo ponad 4A.

    > Ale ok, sprawdzę.
    > Czyli że co, tego TL1074 nie ma co męczyć ?

    Ale po co się meczyć? LM2673S dajesz na PCB bez radiatora i ciągniesz
    3A. *1074 dajesz radiator i modlisz się, żeby nie okazał się za mały.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2012-04-30 14:51:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    > Jest jeszcze wersja 5A, LM2678, LM2679

    LM2677/8/9

    > jak chcesz szaleć.

    Ale wymaga już dławika na 7A - po co się męczyc?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2012-04-30 15:36:08
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    >
    > Ale po co się meczyć? LM2673S dajesz na PCB bez radiatora i ciągniesz
    > 3A. *1074 dajesz radiator i modlisz się, żeby nie okazał się za mały.

    No i przez Ciebie TME sobie dzisiaj nie zarobi...

    Dobra, skoro tak mówisz, to w takim razie najpierw zobaczę jak się
    LM2673S będzie zachowywał. Mam akurat taki wsadzony do jakiejś testowej
    płytki, co prawda ustawiony na 5V, ale przerobię.

    A jaka jest zasadnicza różnica między 2673 a 2676 ?
    Bo oba są na 3A, częstotliwość taka sama...
    2676 ma ON/OFF. No i jeszcze czymś się różnią ?
    Patrzę w datasheety ale jakoś jakby to samo.

  • 10. Data: 2012-04-30 16:54:37
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > LM2677/8/9

    Z pamięci pisałem.

    > Ale wymaga już dławika na 7A - po co się męczyc?

    A czemu nie? Zawsze jakieś doświadczenie. Ja tam zawsze próbuję, co się
    da wyciągnąć z układu, i czasem dziwne rzeczy wychodzą, typu niby 1A,
    ale tak 0.6A i koniec, właściwie nie wiadomo czemu. To i większe można
    obadać.
    Tak przy okazji, A8498 albo A8499 oglądałeś? Bawiłeś się? Tak sobie
    obiecuję, że w końcu się za nie wezmę, ale ciągle są jakieś pilniejsze
    sprawy i układziki leżą sobie, dobrze, że jeść nie wołają.

    Pozdrawiam

    DD