  • Data: 2016-08-12 11:59:20
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.08.2016 10:45, masti wrote:

    > twoierdzisz, że opona jest sztywna i nacisk z podłoża przenosi na górę
    > opony?

    Wręcz przeciwnie - twierdzę, że jest elastyczna (w uproszczeniu
    doskonale eleastyczna i opona jako taka nie przenosi żadnych obciążeń),
    a skoro tak, to coiś ten nacisk musi przenosić - tadam ciśnienie. A więc
    nacisk w punkcie styku opony jest równy cisnieniu w oponie. I teraz to
    co ważne - punkt styku to tak naprawde nie punkt a obszar i ma swoją
    powierzchnię. I właśnie nacisk na powierzchnię jest równy ciśnieniu -
    mają nawet te same jednostki.

    Shrek