eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypytanie o ciągnik siodłowy TIR › Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Date: Fri, 12 Aug 2016 11:59:20 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <nok6lh$5uu$1@node2.news.atman.pl>
    References: <5799c761$0$12543$65785112@news.neostrada.pl>
    <no6q2u$6vj$1@node2.news.atman.pl>
    <hfcb9h27xufi.lmwbgvzarltm$.dlg@40tude.net>
    <no7l23$n7o$1@node1.news.atman.pl>
    <57a84ac3$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <noa7hl$ehk$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@4...net>
    <noc8r1$d0i$1@node2.news.atman.pl> <nocqj6$vjl$1@node2.news.atman.pl>
    <nod84r$dgv$1@node2.news.atman.pl> <nof1vi$93g$1@node1.news.atman.pl>
    <nofmla$pve$1@node2.news.atman.pl> <noi6di$hks$2@node1.news.atman.pl>
    <noid73$bmk$1@dont-email.me> <noierc$qia$1@node1.news.atman.pl>
    <noijbt$1v3$1@dont-email.me> <noikuh$1f9$2@node1.news.atman.pl>
    <noilep$9e9$1@dont-email.me> <noir0k$sq3$1@node2.news.atman.pl>
    <noju7a$rcm$1@dont-email.me> <nojueh$as9$1@node1.news.atman.pl>
    <nok2at$98o$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1470995953 6110 83.142.198.226 (12 Aug 2016 09:59:13
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Aug 2016 09:59:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.2.0
    In-Reply-To: <nok2at$98o$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2587038
    [ ukryj nagłówki ]

    On 12.08.2016 10:45, masti wrote:
    > Shrek wrote:
    >
    >> On 12.08.2016 09:35, masti wrote:
    >>
    >>>>>>>> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
    >>>>>>>> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
    >>>>>>>> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
    >>>>>>> Nieprawda.
    >>>>>
    >>>>>> Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
    >>>>>> na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
    >>>>>> Newton i jak na razie się sprawdza;)
    >>>>
    >>>> I gdzie tu masz nieprawdę?
    >>>>
    >>> to przeczytaj od początku. Bo wyjęliście sobie kawałek i udajecie, że
    >>> wiecie.
    >>
    >> No przeczytałem twojego posta od początku. Gdzie tam nieprawda?
    >
    > twoierdzisz, że opona jest sztywna i nacisk z podłoża przenosi na górę
    > opony?

    Wręcz przeciwnie - twierdzę, że jest elastyczna (w uproszczeniu
    doskonale eleastyczna i opona jako taka nie przenosi żadnych obciążeń),
    a skoro tak, to coiś ten nacisk musi przenosić - tadam ciśnienie. A więc
    nacisk w punkcie styku opony jest równy cisnieniu w oponie. I teraz to
    co ważne - punkt styku to tak naprawde nie punkt a obszar i ma swoją
    powierzchnię. I właśnie nacisk na powierzchnię jest równy ciśnieniu -
    mają nawet te same jednostki.

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 12.08.16 16:31 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: