    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sat, 3 Dec 2016 02:35:05 -0800 (PST)
    Subject: Re: pytanie z gita
    From: g...@g...com

    W dniu piątek, 2 grudnia 2016 15:34:58 UTC+1 użytkownik j...@p...onet.pl
    napisał:
    > Zrobiłem sobie testowe repozytorium prywatne na bitbucket'cie i trenuję. Właściwie
    wszystko rozumiem poza pull requestami: kiedy i dlaczego docelowa gałąź miała by być
    inna niż źródłowa? Byłbym wdzięczny za wytłumaczenie.

    Pull requesty to mechanizm używany w pracy zespołowej. Możemy sobie
    wyobrazić, że jest na przykład jedna osoba będąca opiekunem repozytorium,
    która sama nie pisze kodu, ale która jest odpowiedzialna za scalanie
    kodu pisanego przez inne osoby. (W takiej sytuacji np. przez długi czas
    był Linus Torvalds, który otrzymywał pacze od różnych osób)

    Załóżmy, że przez jakiś czas pracowałeś na swoim branchu nad jakąś
    funkcjonalnością, i uznajesz ją za skończoną. Wówczas tworzysz pull
    requesta (lepszą nazwą byłby chyba "merge request") będącego sugestią
    scalenia Twoich zmian do głównej gałęzi rozwojowej (i ewentualnego
    ich wydania w oficjalnej wersji). Opiekun repozytorium (i inne osoby
    zaangażowane w projekt) mogą przejrzeć zmiany i skomentować je
    przy pomocy narzędzi udostępnianych przez githuba albo bitbuckta.

    Wówczas możesz uwzględnić ich komentarze i poprawić na swojej gałęzi
    różne rzeczy, do których się przyczepili. Kiedy nie będą mieli już
    żadnych uwag i zaaprobują Twoje zmiany, opiekun repozytorium będzie
    mógł dokonać scalenia pull-requesta.