  • 1. Data: 2016-09-12 15:42:52
    Temat: pytanie z gita
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Zacząłem uczyć się gita. Chcę go używać do moich projektów PHP+MySQL. Mam 2
    pytania do praktyków:
    1. Rozumiem że gałąź (branch) tworzymy gdy chcemy wypróbować jakąś zmianę w
    kodzie, której nie jesteśmy pewni czy ją zaakceptujemy. Np. czy dodanie do
    projektu jakieś funkcjonalności mam sens. Kiedy jeszcze tworzymy gałęzie?
    2. Kiedy w praktyce wykonujemy operację merge? Kiedy mergujemy z gałęzią
    master?
    Byłbym wdzięczny za wytłumaczenie.

  • 2. Data: 2016-09-12 15:51:26
    Temat: Re: pytanie z gita
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 12.09.2016 o 15:42, Jivanmukta pisze:
> [...]
    > 2. Kiedy w praktyce wykonujemy operację merge? Kiedy mergujemy z gałęzią

    U nas w firmie stosujemy się do zasad opisanych tutaj:
    http://nvie.com/posts/a-successful-git-branching-mod
    el/

    --
    Robert

  • 3. Data: 2016-09-18 06:55:03
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Monday, September 12, 2016 at 3:42:54 PM UTC+2, Jivanmukta wrote:
> [...]
    > 2. Kiedy w praktyce wykonujemy operację merge? Kiedy mergujemy z gałęzią

    U nas było tak:

    - gałąź master na produkcję,
    - gałąź dev na nową wersję produkcyjną,
    - gałęzie na nowe funkcjonalności do dev,
    - lokalnie to każdy sobie dodawał branche, jak mu pasowało.

    Gałęzie na nowe funkcjonalności musiały być przed mergem rebasowane
    do dev (żeby przed mergem przetestować lokalnie wszystkie zmiany
    z deva).

    Przed wydaniem wersji robiło się merga mastera z devem, tagowało
    master i tyle.

    W przypadku błędów na produkcji (zdarzają się, kurde), patche były
    nanoszone bezpośrednio na mastera i wtedy master był mergowany
    do deva, albo robiło się cherrypick poprawki.

    Aha, mieliśmy jedną zasadę - branche na nowe funkcjonalności musiały
    był pushowane na koniec dnia. Żeby w razie awarii, choroby, whatever,
    ktoś inny mógł kontynuować prace na funkcjonalnością.

    w.

  • 4. Data: 2016-10-10 17:03:01
    Od: j...@p...onet.pl

    Dzieki za odpowiedzi.
    Mam pytanie: z czego uczyć się gita? Kupiłem książkę Gajdy - powierzchowna.

  • 5. Data: 2016-10-11 14:50:57
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Mam pytanie: z czego uczyć się gita?

    https://progit.org/

    Dodatkowo oczywiście obowiązuje dowcip:

    - Czy Gita można używać off-line?
    - Nie, bo potrzebny jest stack overflow, żeby wiedzieć, co robić.

  • 6. Data: 2016-10-12 15:32:56
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Maciej Sobczak wrote:
    > https://progit.org/

    Dzięki za odpowiedź.
    Ściągnąłem sobie też trochę prezentacji.

  • 7. Data: 2016-10-28 16:53:27
    Od: j...@p...onet.pl

    Jak mogę pobawić się operacjami push/fetch/pull? Czy są gdzieś w sieci takie
    repozytoria do testów czy mam założyć własne na githubie/bitbucketcie?

  • 8. Data: 2016-11-02 08:42:14
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Friday, October 28, 2016 at 4:53:29 PM UTC+2, j...@p...onet.pl wrote:
    > Jak mogę pobawić się operacjami push/fetch/pull? Czy są gdzieś w sieci takie
    repozytoria do testów czy mam założyć własne na githubie/bitbucketcie?

    Raczej nie ma testowych. Jak chcesz poćwiczyć, to nawet na dysku lokalnie
    możesz założyć repozytorium. Ale najlepiej chyba zacząć po prostu używać
    w praktyce.

    w.

  • 9. Data: 2016-12-02 15:34:56
    Od: j...@p...onet.pl

    Zrobiłem sobie testowe repozytorium prywatne na bitbucket'cie i trenuję. Właściwie
    wszystko rozumiem poza pull requestami: kiedy i dlaczego docelowa gałąź miała by być
    inna niż źródłowa? Byłbym wdzięczny za wytłumaczenie.

  • 10. Data: 2016-12-03 11:35:05
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 2 grudnia 2016 15:34:58 UTC+1 użytkownik j...@p...onet.pl
    napisał:
> [...]
    wszystko rozumiem poza pull requestami: kiedy i dlaczego docelowa gałąź miała by być
    inna niż źródłowa? Byłbym wdzięczny za wytłumaczenie.

    Pull requesty to mechanizm używany w pracy zespołowej. Możemy sobie
    wyobrazić, że jest na przykład jedna osoba będąca opiekunem repozytorium,
    która sama nie pisze kodu, ale która jest odpowiedzialna za scalanie
    kodu pisanego przez inne osoby. (W takiej sytuacji np. przez długi czas
    był Linus Torvalds, który otrzymywał pacze od różnych osób)

    Załóżmy, że przez jakiś czas pracowałeś na swoim branchu nad jakąś
    funkcjonalnością, i uznajesz ją za skończoną. Wówczas tworzysz pull
    requesta (lepszą nazwą byłby chyba "merge request") będącego sugestią
    scalenia Twoich zmian do głównej gałęzi rozwojowej (i ewentualnego
    ich wydania w oficjalnej wersji). Opiekun repozytorium (i inne osoby
    zaangażowane w projekt) mogą przejrzeć zmiany i skomentować je
    przy pomocy narzędzi udostępnianych przez githuba albo bitbuckta.

    Wówczas możesz uwzględnić ich komentarze i poprawić na swojej gałęzi
    różne rzeczy, do których się przyczepili. Kiedy nie będą mieli już
    żadnych uwag i zaaprobują Twoje zmiany, opiekun repozytorium będzie
    mógł dokonać scalenia pull-requesta.