eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaradio UKF jako generator sygnałowy / przestrajanie starych odbiorników › Re: radio UKF jako generator sygnałowy / przestrajanie starych odbiorników
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: radio UKF jako generator sygnałowy / przestrajanie starych odbiorników
    Date: Wed, 24 Feb 2010 19:06:37 +0100

    W dniu 2010-02-24 18:38, Roman pisze:

    > Może kolega Atlantis nie ma częstościomierza???

    Mam dwa proste liczniki częstotliwości na PIC (drugi czeka na
    zamontowanie w Taurusie jako cyfrowa skala). Nawet ten porządniejszy ma
    gwarantowaną górną granicę mierzonej częstotliwości na poziomie 50MHz.
    Nie wiem zwyczajnie jak się zachowa po podaniu mu dwukrotnie większej.
    Tak więc wiem, że mogę nim sprawdzić p.cz., ale jeśli nawet coś wskaże
    przy strojeniu heterodyny, to powinienem to wskazanie traktować z
    ograniczonym zaufaniem. ;)

    > Tor p.cz. na maksa przy najmocniejszej i potem na coraz słabszych stacjach +
    > niewielkie rozstrojenie obwodów w lewo i prawo dla poszerzenia pasma
    > przenoszenia wzm. p.cz.

    Dlatego właśnie tutaj Amator byłby dobrym źródłem sygnału 10,7 MHz, ze
    względu na obecność wskaźnika poziomu sygnału. Najpierw jednak jego
    samego trzeba by przestroić na CCIR. Ogólnie radio warte
    odrestaurowania, najpierw muszę się uporać z jednym milczącym kanałem,
    potem może spróbuję przestroić głowicę. Zresztą Pioniera i Donatinę
    leżące na strychu też warto byłoby przywrócić do stanu świetności. ;)

    A co do samego strojenia sprzętu to doskonale zdaje sobie sprawę, że
    najlepszym wyjściem byłoby sklecenie jakiegoś generatora z modulacją AM
    (przynajmniej długie i średnie) oraz FM (CCIR + 10,7 MHz).

    > Strojenie detektora FM - to już trochę większa sztuka zrobić na słuch, ale z
    > woltomierzem (wskazówkowym!) nie ma problemu na silnej, oddalonej od innych,
    > stacji.

    To znaczy generalnie jakiego rodzaju problemów można się spodziewać.
    Autor opisu wspomnianego odbiornika z MT raczej nie rozpisał się na ten
    temat. Ot - podpiąć wejście detektowa FM do wyjścia p.cz. fabrycznego
    odbiornika przez parę skręconych przewodów i kręcąc cewką obwodu
    rezonansowego odebrać na strojonym odbiorniku tą samą stację, do której
    dostrojony jest wzorcowy. Była chyba jeszcze mowa o tym, że napięcie na
    jednej z nóżek UL1244 ma być takie samo po zwarciu końców cewki oraz bez
    tejh zwory - o ile detektor jest prawidłowo dostrojony.
    O czym jeszcze powinienem wiedzieć/pamiętać?