  • From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: rajd cwaniaka
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Fri, 7 Sep 2012 14:56:59 +0200

    Fri, 07 Sep 2012 13:22:43 +0200, v...@i...pl

    > bilet 15min=2,60pln wiec 1min=17gr

    Widzę w Poznaniu bilet do 60 minut kosztujacy 4,20 zł. Przyjąłem wcześniej
    nieco więcej, bo 6 zł. ZbiorKom jechał niecałe 60 minut, ale sobie
    zaokrągliłem... to jest 10gr/min, ale realnie wychodzi 7gr/min., ale w
    żadnym wypadku 17.

    > natomiast skad wziales 6pln za minute jazdy autem to nie wiem?

    Przyjąłem najtańszy z możliwych wariantów, wypożyczenie samochodu. Tak,
    trzeba policzyć wynajem (a ten jest pożyczany zawsze na 24h) lub zakup
    auta, bo to integralna część kosztów ponoszonych na daną podróż. Liczenie
    tylko samego paliwa jest zwyczajnym okłamywaniem faktów. Od bidy można
    policzyć taksówkę (2zł/km), to wyjdzie ~1.20 zł/min. co daje 8x więcej
    kasy, przy 2x mniejszym czasie.

    Dlatego między innymi mnie miesiąc podróży do "fabryki" samochodem (wszerz
    przez Wawę jadę) kosztuje około 3500 zł/mies., a gdybym jeździł autobusem,
    to by mnie to kosztowało 116 zł/mies. (bilet miesięczny dwustrefowy). Tylko
    w moim wypadku zajmuje to 4x więcej czasu niż autem.

    Teraz zachodzi pytanie, jak bardzo czas jest cenny dla jednostki. Dla mnie
    jest cenniejszy niż pieniądze (chociaż to nie do końca prawda, bo czas też
    robi trochę piniądza), stąd jeżdżę tylko samochodem.

    --
    Pozdor Myjk