  • Data: 2024-04-22 15:18:12
    Temat: Re: regulacja prądu ?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja miałem jeździć z kobietą...ale kolana jej nie pozwalają i jeżdżę na
    > działkę, czasem z psem. Teraz przed wakacjami muszę trochę pokręcić,
    > żeby mieć kondycję na góry, które odwiedzam co roku. Lepsze to niż
    > "stacjonarka" a uwielbiam jeździć wieczorem, szczególnie latem bo słońce
    > nie pali.

    To faktycznie trochę śmigasz :)

    > Mój rower jest powerbankiem odnawialnym :) Nie znoszę powerbanków, bo
    > trzeba je ładować i to długo i zawsze są "puste" jak są potrzebne.

    Ja zawsze utrzymuję naładowane. Jak użyję (rzadko), to ładuję do pełna.

    > Pamiętam, pisałeś. Na działce mam 150Ah/żel panele PV 400W + wiatrak.
    > Generalnie zawsze mam tam czynne oświetlenie altany i
    > ogrodu+kamery+alarm+TV+radio a latem ładowanie elektronarzędzi w dzień
    > (kiedy mam pełną moc paneli PV) z przerobionego UPS/230V bo nie chciało
    > mi się robić różnych zasilaczy do ładowania różnych baterii.

    No tak, bo ty nie masz tam prądu. Ja mam, chociaż odciążyłbym instalację
    trochę. Na stałe chodzi kamera, beaglebone i oświetlenie ogrodowe. To
    ostatnie chodzi na AC i nie jest krytyczne w momencie odcięcia zasilania,
    ale kamerę i Beagle'a przepiąłbym do jakiegoś ustrojstwa, które byłoby
    wspomagane z PV.

    Wymyśliłem sobie, żeby zasilać całość (przez diodę) np. z 12 V, podpiąć
    panel (przez drugą diodę) i niech panel to zasila, ile da radę. A jak
    nie da, to niech napięcie nie spada poniżej tych 12 V, czy tam iluś. Za
    tym oczywiście przetwornice do beagle'a (5 V) i kamery (9 V).

    Do tego akumulator. Ładowany z sieci, podłączany automatycznie, jak się
    sieć odepnie. Ewentualnie też przez diodę, i zasilanie z napięcia wyższego
    niż daje akumulator (np. 16 V).

    Czy ma sens? Nie wiem. Na pewno nie będzie optymalne, nie ma MPPT, itd.
    Generalnie mam jakąś wizję w głowie, ale nie skonkretyzowaną.

    > Znajomek obok mnie zainwestował bardziej i ma 1kW w panelach + 3x150Ah i
    > wszystko oparł o przetwornice i zasuwa na 230V łącznie z pompą, kosiarką
    > itd. Ja pozostałem przy spalinowych ale głównie dlatego, że każde
    > urządzenie mam autonomiczne a on jest zależny od stanu aku i słońca.

    Ja mam tylko elektryczne, tylko piłę łańcuchową mam spalinową, chociaż
    wczoraj zamówiłem takie gówienko 15 cm na baterie. Zobaczymy jak to działa
    (i jak długo podziała).

    https://allegro.pl/oferta/conentool-akumulatorowa-pi
    la-lancuchowa-5000-mah-15-cm-z-2-akumulatorami-15463
    925873

    Były też droższe, ale mam wrażenie, że jak nie wydam 400 zł albo więcej,
    to wszystko to jeden i ten sam chiński chłam. A 400 zł nie chcę na to
    wydawać. Zobaczymy.

    Pompy z kolei używam tylko jak zakręcą wodę (na zimę) albo jest awaria
    głównej pompy działkowej. Mam studnię 4 m, trochę za niska (planowałem 7
    m, ale mi się w połowie odechciało robić, jak zerwałem od tego wyciągania
    syfu jakieś więzadło w łokciu czy coś takiego, i tak na razie została,
    pewnie pogłębię bo już dawno przestało boleć). Daje radę, chociaż ledwo co
    (w sensie poziomu wody, normalnie jest na 2 m, ale jak wypompowuję to
    potrafi zejść prawie do tych 4 m minus wysokość pompy). Woda z tego to
    syf, do tego śmierdzi jeziorem (raz że stoi, dwa że sąsiedzi mają
    nieszczelne szamba), ale do podlewania wystarczy.

    --
    Dzwoni jegomosc do akademika:
    - Czy mozna z Maryska?