  • Data: 2017-09-25 01:47:09
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 24 Sep 2017 17:31:21 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ze składu wody twardej wynika jej pH.

    Ale masz na mysli Ca++ i Mg++ czy takze aniony ?
    Czy jakis "typowy sklad twardej wody" ?

    > Czyli nie zawsze obniża :-) Bo właśnie właściwości buforujące
    > polegają z definicji na przeciwdziałaniu zmiany pH...

    znikome obnizenie to ciagle obnizenie :-)

    > Jako akwarysta morski powiem Ci, że zawartość Na Cl w praktyce
    > nic nie zmienia ani jeśli chodzi o pH ani jeśli chodzi o jego buforowanie...
    > Istotne są te jony które przypadkiem odpowiadają za twardość.

    Znow chyba za duzy skrot myslowy.
    Jak juz sobie mieszasz skladniki aby wytworzyc poządaną wode, to pH
    mozesz podniesc dodajac NaOH, KOH, Na2CO3 - za zasadowe pH odpowiadaja
    jony OH-, ewentualnie slabe aniony.

    > Na nic - takie dodatki w niczym nie przeszkadzają oceanowi...

    Oceanowi w niczym, skoro jest ich w nim pelno.
    Ale jesli po drodze jest czerpnia wody do picia, to potem plyna w
    kranie. A poniewaz pochodza z rożnych zrodel, to ilosci wcale nie
    musza byc rowne - i pH moga zmienic.

    > Dobre. Myślałeś że pisząc o pH i wodzie twardej mam na myśli
    > bufory transmisji szeregowej w komputerach? Jaja...

    Pisales o zawartosci CO2, to myslalem tez o wplywie pH na
    rozpuszczanie CO2.

    J.