    Subject: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <oqbqdg$j3q$1@dont-email.me> <59ca0c3b$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <oqe5kk$on2$2@dont-email.me> <oql17g$31k$1@node2.news.atman.pl>
    <59ce2ba8$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    <59ce2f67$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <59ce42bd$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <or37t3$7eo$1@dont-email.me> <59d7720f$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <59d77a7d$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <59d78b3b$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
    <or8avn$mo0$1@dont-email.me> <59d7ce2a$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <or8kte$7fi$2@dont-email.me>
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
    Date: Sat, 7 Oct 2017 10:52:03 +0200

    W dniu 06.10.2017 o 21:18, Pszemol pisze:
> [...]
    a.pl...

    > Nie mówię przecież ogólnie tylko o wodzie z kranu.

    Nie ma innych reguł dla wody z kranu :-)
    W wodzie istnieje równowaga między rozpuszczonym CO2, jonami HCO3- oraz
    CO3--. Alkalizacja roztworu przesuwa tą równowagę w stronę CO3--, jeżeli
    iloczyn stężeń CO3-- i Ca++ osiągnie określoną wartość, zwaną iloczynem
    rozpuszczalności, następuje wytrącanie węglanu wapnia w postaci osadu.
    Widać to przy oznaczaniu twardości wody, pH ustawia się buforem
    amonowym, jeśli woda jest twarda, pojawia się zmętnienie. Tak więc, jest
    nawet odwrotnie, niż piszesz, woda alkaliczna jest generalnie mniej
    twarda, niż kwaśna.
    U mnie w kranie woda ma pH takie, jak podałeś. A jest cholernie twarda,
    codziennie wywalam kamień z czajnika. Woda jest czerpana z dwóch
    odwiertów z różnych głębokości. W jednym przekroczone jest stężenie
    chlorków, w drugim siarczanów. Po zmieszaniu norma jest spełniona.

    P.P.