    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 4 Mar 2018 04:05:51 -0800 (PST)
    Subject: Re: resetowanie urządzenia USB
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 marca 2018 10:17:24 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Budyń nie dowiedział sie u linuxiarzy jak w raspberrypi programowo
    > wywołać reset urządzenia usb, używa tego do pomiaru temperatury:

    > Jeśli faktycznie *zawiesi się urządzenie USB*, to już trudno z nim
    > się dogadać przez USB (bo przez co innego?) -- pozostaje tylko
    > odcięcie zasilania. I tak czasem się robi, gdy nie ma innego wyjścia.
    > Przekaźnik to spory overkill, tu prąd nie przekracza 100 mA, lepszy
    > byłby jakis półprzewodnik.

    przekzźnik w sterowniku juz jest i nie jest uzywany

    > W tym przypadku najpewniej mamy do czynienia z wyżej opisaną sytuacją,
    > ale nic nie szkodzi, by zbadać sprawę dokładniej i spróbowac innych
    > sztuczek. Datasheet podaje, że toto komunikuje się z systamem przez
    > port rs232 wytworzony z USB przez chip FT232RL. Czy w momencie zwiechy
    > ten port znika? Najpewniej jest to plik /dev/ttyUSB0, o ile udev
    > inaczej nie postanowił. Można spróbowac usunąć i załadować ponownie
    > moduł kernela, licząc na to, że diwajs się przy tym jakoś ogarnie
    > ("modprobe -r usbserial" i "modprobe usbserial").

    modprobe próbowałem, ale nie było na pewno usbserial. ftd-costam?
    Qurcze, az wywale ten reboot, poczekam az sie zwiesi i zobaczę.
    Tyle ze to mi zawiesza sterowanie ogrzewaniem domu :)

    wiec tak:
    próbowałem wygenerowac awarię poprzez modprobe -r usbserial
    ale dostałem
    FATAL: module usbserial is in use

    b.