  • 11. Data: 2009-05-14 22:06:17
    Temat: Re: rewolucja iphone...
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    PlaMa pisze:

    > mówimy o kraju gdzie opatentowano ćwiczenia dla kotów i innych zwierząt
    > domowych polegających na świeceniu laserem na ściany i poruszaniu nim?
    > Powinni znookować ten kraj wraz z francją i ich prezydentem od
    > korporacji muzyczno-filmowych...

    Mam bardzo podobne odczucia. BTW ktoś wie kto jest producentem tych
    specyficznych digitizerów wykorzystywanych w iPhone? W przeciwieństwie
    do tych normalnych reagują one nie na nacisk ale właściwości elektryczne
    palca (coś jak touchpad w laptopach albo "kółko" w iPodach). Jeśli to
    faktycznie Apple opracowało i produkuje ten komponent posiadając na
    niego patent to może być krucho. No chyba, że ktoś osiągnie ten sam
    efekt przy użyciu innych środków, np. właśnie rozwijając koncepcję
    "naciskanego" digitizera.

    Mam jednak wrażenie, że Apple kupuje części. W takim wypadku tylko jakaś
    umowa z nim na wyłączność mogłaby zablokować możliwość ruchu konkurencji
    i to tylko wtedy, gdyby posiadał on wyłączność na technologię.

    Tymczasem wydaje mi się, że to taka sytuacje jak z tymi ćwiczeniami dla
    kotów. Apple opatentowało sterowanie telefonem przy pomocy kilku palców
    jeżdżących po ekranie i teraz straszą tą niedorzecznością. Patent miał
    chronić praw wynalazców a teraz staje się bronią (albo raczej
    straszakiem) w dłoniach wielkich korporacji.

    Co innego gdyby np. Apple zastrzegło sobie zestaw gestów używanych w
    swoim produkcie - to jeszcze by przeszło. Ale nie sama idea multitoucha
    na litość boską. Równie dobrze ktoś może dziś uzyskać patent na sam
    pomysł produkcji procesorów x86 20 GHz, a gdy dojdzie co do czego zacząć
    straszyć Intela sądem. :)

  • 12. Data: 2009-05-15 01:25:22
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <guhcnk$26c$1@news.interia.pl>,
    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > "Piotr M" news:guhcf9$b2c$1@inews.gazeta.pl

    > Może koledzy chodzi o ekranik dotykowych, z którym o wiele wcześniej zaczęła
    > eksperymentować Nokia niż koncerniak z policyjnego państwa za wielkiej wody
    > :)

    To znaczy kiedy?
    Bo Apple eksperymentowal z ekanem dotykowym juz w roku 1989:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Newton

    TA

  • 13. Data: 2009-05-15 07:20:58
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-05-15 00:06, Atlantis pisze:

    > Co innego gdyby np. Apple zastrzegło sobie zestaw gestów używanych w
    > swoim produkcie - to jeszcze by przeszło.

    W ogóle Europa powinna iść po rozum do głowy i tego rodzaju patenty z
    definicji nie uznawać.

    Co do powyższego cytatu, USA z jej korporacjami i obywatelami jest tak
    głupie, że i to by nie pomogło - patrz opatentowanie przez Microsoft
    klikania prawym przyciskiem myszy _-_

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 14. Data: 2009-05-15 07:28:13
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    <T...@s...in.the.world>
    pl

    > To znaczy kiedy?
    > Bo Apple eksperymentowal z ekanem dotykowym juz w roku 1989:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Newton

    A tego to nie jestem w stanie powiedzieć. Jakiś czas temu do łapek wpadł mi
    jakiś artykulik, w którym to pisało o różnych pomysłach producentów. Była
    tam m. in. wzmianka o Nokii, która zawiesiła swoje próby nad dotykowym
    ekranem bo im coś tam nie wychodziło.
    Przytoczyłem (nieudolnie) to co gdzieś tam wyczytałem, a ile w tym prawdy -
    nie mi to oceniać.
    Ja jestem człowiek starej daty, który takich pierdółek jak dotykowe ekrany
    nie potrzebuje - telefon ma dla mnie dzwonić, dzwonić, dzwonić i bardzo
    długo pracować na jednym ładowaniu akumulatorka :)

  • 15. Data: 2009-05-15 07:40:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 15 May 2009 09:20:58 +0200, PlaMa napisał(a):

    > W ogóle Europa powinna iść po rozum do głowy i tego rodzaju patenty z
    > definicji nie uznawać.

    Tu jest piękny patent: jak bawić się z kotem przy pomocy puszczania
    laserowych zajączków:

    http://www.patentstorm.us/patents/5443036.html

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 16. Data: 2009-05-15 08:16:08
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > To znaczy kiedy?
    > Bo Apple eksperymentowal z ekanem dotykowym juz w roku 1989:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Newton

    Ale go nie wynalazł - to po pierwsze.
    Newton jako gotów produkt na rynku pokazał się dopiero w 1993 roku - to
    po drugie.
    Newton nie był telefonem - to po trzecie.
    Już w 1998 rozwój urządzenia i systemu został zarzucony i iPhone'a w
    żadnym wypadku nie należy traktować jako jego kontynuacji. W
    międzyczasie wielu producentów zajęło się rozwijaniem PDA z dotykowymi
    ekranami, niektóre z nich szybko zyskały funkcję telefonu GSM o całe
    lata wyprzedzając Apple - to po czwarte.

  • 17. Data: 2009-05-15 09:01:00
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-05-15 09:40, Olgierd pisze:

    > Tu jest piękny patent: jak bawić się z kotem przy pomocy puszczania
    > laserowych zajączków:
    > http://www.patentstorm.us/patents/5443036.html

    hmm... no tak, dziękuje... nie miałem linka do tego info :)
    OCB? Patrz mój post 2009-05-14 23:28 :)

  • 18. Data: 2009-05-17 21:05:39
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gustaw h." <n...@n...nocom> napisał w wiadomości
    > tak sobie przejrzałem posty sprzed mniej więcej roku, ponad roku nawet
    > pusty śmiech mnie ogarnia. ileż to osób zżymało się, że iphone to
    > beznadziejne gówno nic nie warte, bez softu, bez przyszłości...

    Okazuje sie ze mieli racje :)

    > minął rok i mamy na rynku większą lub mniejszą ilość klonów i kopii
    > rozwiązań które apple zastosowało po raz pierwszy w swoim urządzeniu.

    To znaczy ? Niemanie MMS ? Czy kastrowane dzialanie BT ?
    Dobrze choc ze piraci sie zlitowali i pare obejsc zrobili :)

    > ... klonów. jest też jakieś htc, które też niewiadomoskąd się
    > wzięło...

    HTC to zapewne stad ze bylo juz dawno przed iphonem :)

    > a od apple mamy appstore z tak gigantyczną ilością softu,

    A cos zeby mozna bylo czytac i redagowac dokumenty Office przyjete w
    kazdym biurze ?

    pozzzdrawiam,

  • 19. Data: 2009-05-17 21:16:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 14 May 2009 17:40:46 +0200, Tony napisał(a):

    > Na pewno nie interfejsu opartego o użycie dwóch palców jednocześnie, to
    > Apple ma opatentowane i nawet Google tego nie zastosowało w swoim systemie,
    > najwyraźniej uznając ważność tego patentu - którego przyznanie mnie
    > osobiście wydaje się co najmniej dyskusyjne.

    Mają wprowadzić 11 przykazanie - nie kłam BEZCZELNIE.
    Apple ma opatentowane pewne gesty, ponieważ sam ekran multitouch był już
    znany przed wprowadzeniem na rynek iPoo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 20. Data: 2009-05-17 21:33:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 May 2009 22:16:40 +0100, Waldek Godel wrote:

    >Mają wprowadzić 11 przykazanie - nie kłam BEZCZELNIE.
    >Apple ma opatentowane pewne gesty, ponieważ sam ekran multitouch był już
    >znany przed wprowadzeniem na rynek iPoo.

    Co nie zmienia faktu ze mogli uzycie dwoch palcow do pewnych celow
    opatentowac.
    Microsoft opatentowal uzycie dwuklika do uruchamiania aplikacji.

    J.