    From: edx <e...@a...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: rozliczanie czasu pracy programista (praca zdalna)
    Date: Sat, 11 Jul 2009 07:43:34 +0200
    To: bbl <b...@y...com>

    bbl pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy macie już może wypróbowane sposoby na zliczanie czasu pracy progristy
    > (praca zdalna), stawke godzinową obrać czy inaczej? skąd będe wiedział ile
    > godzin pracował, czy są inne sposoby albo jak liczyć ten czas?.

    Zliczanie czasu programisty ? Na co?
    Ktoś tu już napisał, że najefektywniejsze pomysły przychodzą na spacerze
    z psem, ja wpadam na najlepsze pomysły siedząc na klopie,
    czy pracodawca za to zapłaci?

    Lepiej przejść na inne jednostki rozliczeniowe.

    To nie jest praca "Wiecie, kopiecie stąd do obiadu ..."

    Jest takie narzędzie CostExpert, które szacuje projekt
    na podstawie zliczenia punktów funkcji systemu (Functional Points).
    Punkty przelicza się później na zasoby, osobodniówki etc. etc.
    Jest sens tego narzędzia używać przy naprawdę dużych projektach, gdzie
    margines błędu jest naprawdę duży. W takim przypadku warto poświęcić
    dodatkowy (płatny!) czas na dokładniejsze szacowanie zakresu prac.

    Edward