  • 1. Data: 2009-07-10 12:02:51
    Temat: rozliczanie czasu pracy programista (praca zdalna)
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Witam,

    Czy macie już może wypróbowane sposoby na zliczanie czasu pracy progristy
    (praca zdalna), stawke godzinową obrać czy inaczej? skąd będe wiedział ile
    godzin pracował, czy są inne sposoby albo jak liczyć ten czas?.

  • 2. Data: 2009-07-10 12:08:48
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    bbl wrote:
> [...]
    > (praca zdalna), stawke godzinową obrać czy inaczej? skąd będe wiedział ile
    > godzin pracował, czy są inne sposoby albo jak liczyć ten czas?.

    A od kiedy to praca zdalna jest rozliczana godzinowo?

  • 3. Data: 2009-07-10 12:13:37
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 10 Jul 2009 14:02:51 +0200, "bbl" <b...@y...com> wrote:

    >Witam,
    >
    >Czy macie ju? mo?e wypróbowane sposoby na zliczanie czasu pracy progristy
    >(praca zdalna), stawke godzinow? obra? czy inaczej? sk?d b?de wiedzia? ile
    >godzin pracowa?, czy s? inne sposoby albo jak liczy? ten czas?.

    W Ameryce jest take ze facio mowi mi ile godzin przepracowal a ja mu
    wierze.

    Chyba sie w Polsce nie przyjmie

    A.L.

  • 4. Data: 2009-07-10 12:34:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    bbl pisze:
> [...]
    > (praca zdalna), stawke godzinową obrać czy inaczej? skąd będe wiedział ile
    > godzin pracował, czy są inne sposoby albo jak liczyć ten czas?.

    Raczej wtedy zostaje praca zadaniowa + zaufanie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2009-07-10 13:00:14
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 10 July, 14:02, "bbl" <b...@y...com> wrote:
> [...]
    > (praca zdalna), stawke godzinową obrać czy inaczej? skąd będe wiedział ile
    > godzin pracował, czy są inne sposoby albo jak liczyć ten czas?.

    Nie będziesz nigdy tego wiedział, tak samo jak nie będziesz wiedział
    czy to optymalny czas wykonania tej pracy.
    Praca programisty to nie to samo co kopanie rowów. Jeden programista
    będzie pracował krócej, inny napisze więcej kodu, a program trzeciego
    będzie działał najszybciej, jeszcze inny zadanie wykonana w czasie
    prawie zerowym bo użyje kodów które stworzył wcześniej (znalazł w
    interncie, literaturze etc.).

    Zwykle płaci się w takich wypadkach zadaniowo, z wypłacaniem zaliczek
    okresowych jeśli praca jest szacowana na dłużej.

    --
    ZZ@private

  • 6. Data: 2009-07-10 17:10:10
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@N...gazeta.pl>

    ZbyszekZ <z...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > =B3
    > czy to optymalny czas wykonania tej pracy.
    > Praca programisty to nie to samo co kopanie row=F3w. Jeden programista
    > b=EAdzie pracowa=B3 kr=F3cej, inny napisze wi=EAcej kodu, a program trzecie=
    > go
    > b=EAdzie dzia=B3a=B3 najszybciej, jeszcze inny zadanie wykonana w czasie
    > prawie zerowym bo u=BFyje kod=F3w kt=F3re stworzy=B3 wcze=B6niej (znalaz=B3=
    > interncie, literaturze etc.).
    >
    > Zwykle p=B3aci si=EA w takich wypadkach zadaniowo, z wyp=B3acaniem zaliczek
    > okresowych je=B6li praca jest szacowana na d=B3u=BFej.

    Zgadzam się całkowicie z przedmówcą.

    Jeśli znam na tyle zagadnienie żeby oszacować nakład pracy to negocjuję
    cenę za wykonanie całości. Jeśli nie znam zagadnienia to proponuję stawkę
    za dzień pracy i przerzucam odpowiedzialność na pracodawcę - co z reguły
    (ale nie zawsze) nie prowadzi do porozumienia.

  • 7. Data: 2009-07-10 18:15:25
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "bbl" <b...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (praca zdalna), stawke godzinową obrać czy inaczej? skąd będe wiedział ile
    > godzin pracował, czy są inne sposoby albo jak liczyć ten czas?.

    Jest tego troche. Czesc z nich wymusza poswiecanie wiekszej ilosci czasu na
    wypelnianie durnych rubryczek niz na programowanie.

    A po drugiej stronie generuje koszty w postaci wnikliwej analizy zapisow i
    upierdliwego odpytywania dlaczego ta godzina to jest godzina a nie pol
    godziny. Czego wyjasnienie zajmuje dwie godziny. Za ktore i tak zaplacisz.

    Jakbym mial takie wyzwanie, to placil bym tylko za kod zarejestrowany przez
    key-loggera.

    Ale jak skontrolowac tych, ktorzy poswieca czas na opracowanie metodologii
    kontrolowania (w pierwszej iteracji)?!?

    Podsumowujac: na godziny mozna rozliczac kopanie rowow albo inne tynkowanie
    (murowanie juz nie).

    Rozliczanie w ten sposob pracy programistycznej jest proszeniem sie o
    klopoty. Jest sposobem na placenie coraz wiekszych pieniedzy za coraz
    wieksza liczbe linii coraz bardziej marnego kodu.

    Ja na przyklad na najlepsze pomysly wpadam podczas dlugich spacerow z
    psem...

    sz.

  • 8. Data: 2009-07-11 05:42:52
    Od: edx <e...@a...pl>

    bbl pisze:
> [...]
    > (praca zdalna), stawke godzinową obrać czy inaczej? skąd będe wiedział ile
    > godzin pracował, czy są inne sposoby albo jak liczyć ten czas?.

    Zliczanie czasu programisty ? Na co?
    Ktoś tu już napisał, że najefektywniejsze pomysły przychodzą na spacerze
    z psem, ja wpadam na najlepsze pomysły siedząc na klopie,
    czy pracodawca za to zapłaci?

    Lepiej przejść na inne jednostki rozliczeniowe.

    To nie jest praca "Wiecie, kopiecie stąd do obiadu ..."

    Jest takie narzędzie CostExpert, które szacuje projekt
    na podstawie zliczenia punktów funkcji systemu (Functional Points).
    Punkty przelicza się później na zasoby, osobodniówki etc. etc.
    Jest sens tego narzędzia używać przy naprawdę dużych projektach, gdzie
    margines błędu jest naprawdę duży. W takim przypadku warto poświęcić
    dodatkowy (płatny!) czas na dokładniejsze szacowanie zakresu prac.

    Edward

  • 9. Data: 2009-07-11 05:43:34
    Od: edx <e...@a...pl>

  • 10. Data: 2009-07-11 05:44:20