    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: rs232 sie zmeczyl?
    Date: Sun, 04 Jan 2009 13:38:20 +0100
    Sender: k...@n...onet.pl

    > Ja swego czasu mialem sporo problemow z komunikacja po RS232, gdy podpialem
    > do komputera bezprzewodowa klawiature i mysz (PS/2). Zasilacz byl ok -
    > zresza do dzisiaj chodzi. W plycie glownej cos felernie dzialalo, byl to
    > jakis stary ECS.

    U mnie nie bylo zadnych zmian w hardware w ostatnim czasie. Ale dzieki za hint
    moze cos wybadam.

    > A podlaczajac sie do pytania lekko odchodzac od tematu - jakie macie
    > doswiadczenia w dlugim czasie uzytkownia z DS'ami jesli poruszymy problem
    > ich niezawodnosci? U mnie w ciagu 1,5 roku na 12 sztuk, 4 sztuki padly -
    > tzn w ten sposob, ze nie odczytywaly temperatury. Zawsze dalo sie od nich
    > wyciagnac tylko startowa wartosc. Wszystkie to DS18B20.

    U mnie na 12 kupionych przez 2 lata zdechl jeden. Zaczal pokazywac duzo wyzsza
    temperature ale proporcje zmian byly odpowiednie. Mam go zachomikowanego bo
    czytalem ze mozna je jakos skalibrowac.

    Szyna u mnie to zwykly sztywny drut w izolacji znaleziony gdzies w odpowiedniej
    ilosci, nawet nie wiem co to za typ. Taki skrecony czarno bialy, fi na oko 0.2mm.

    Szyna puszczona po podlodze strychu czasem przepuszczona przez strop. Sensory do
    szyny podlaczone takim samym drutem o dlugosci od 50 do 200cm. Czyli jest szyna
    glowna i takie odgalezienia dochodzace do 200cm.

    Dwa sensory wypuszczone za okno.
    Sensory przylutowane do drutu a nóżki zaklejone tasma izolacyjna "szkot".

    --
    Lukasz Sczygiel