  • Data: 2010-09-17 17:23:15
    Temat: Re: rzadkie dane do układu równań liniowych
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Wrz, 03:33, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Tzn nie zamierzam w excelu przechowywać 10^9 danych ;)
    > Chodziło mi tylko i wyłącznie o poprawność/skuteczność wzoru
    > na poprawkę parametru w kolejnych iteracjach.

    Do takich 'rozpoznń pola' polecam jednak klony matalba
    (darmowe scilab, octave).

    > Na razie też nie widzę nic lepszego jak spakowany
    > wektor kolumnowy.

    Dojrzewa u mnie algorytm praktycznie nie rozniacy sie
    od poprzedniego, ale wykorzystujac spakowanie wierszami,
    ktory bedzie znacznie mniej 'skakal' po pamieci.

    Spostrzezenie: wektory pionowe w swoim 'dziale' (k dzialów)
    sa parami prostopadle. Kolejnosc poprawek w dziale nie mz
    znaczenia (w artmetyce dokładnej). Mozna niezaleznie liczyc
    wszytkie iloczyny skalarne, a dopeiro pozniej naniesc wszytkie
    250 tys poprawek;) Przyda sie przy zrownolegleniu.

    Powoduje to tez zjawisko, ktore zobaczylem dzisiaj.
    Jesli nie losuje wektorow, ale bierze wspolczynniki do
    poprawiania po kolei, algorytm znacznie przyszpiesza.
    Potrzeba mniej 'duzych' iteracji by osiagnac zalozona
    dokladnosc.

    Zabawa zacznie sie, jak zaczniesz uzywać dysku;)

    pozdrawiam
    bartekltg