  • 21. Data: 2014-01-29 11:49:49
    Temat: Re: samochód do lasu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-29 10:34, Ariusz pisze:

> [...]
    > leśnych drogach lub po zabłoconych polanach.
    > Jadąc leśną drogą często obwisłe gałęzie obijają się po aucie dlatego
    > nie zależy mi na wyglądzie zewnętrznym bo i tak sfatyguję samochód po
    > sezonie.
    >
    > Oczywiście jeżeli się da to chętnie wjadę na leśne bezdroża ale bez
    > przesady. Auto ni ma mi służyć do pokonywania celów, a jako pojazd,
    > który dowiezie mnie w miarę blisko do określonego celu.
    >
    > Do codziennej jazdy mam samochód. Oczywiście chętnie bym samochodem
    > jeździł do pracy by zaraz po niej jechać prosto w las. Ale do pracy mam

    Jeszcze jedno:
    Off-road to pojęcie dość szerokie.
    Mieści się tu zarówno samochód przeprawowy, jak i wyprawowy, mieszczą
    się też i "bestie" do pokonywania terenu skalistego czy błotnego, i
    buggy do rajdów piaszczystych.

    Jeśli chodzi o napędy, to też trzeba odróżnić stały napęd 4x4 (z
    centralnym dyferencjałem), czyli np. Land/Range Rovery, Mitsubishi ze
    skrzynią SS (nie ES), niektóre Toyoty LC, Mercedesy G (W143 i chyba też
    W141), Subaru (ale to SUV-y), itd.
    Drugi gatunek: napędy dołączane - Mitsubishi ze skrzyniami ES, Nissany, itd.

    Napędy dołączane mogą być mechanicznie, lub samoczynnie - jakieś wiskozy
    (w lekkich i SUV), torseny, itp.

    Im więcej zainwestujesz "na starcie", tym mniej kłopotów później.

    Jeszcze moja propozycja do pozostałych już wymienionych:
    Mitsubishi Pajero I lub jego "bliźniak" - Hyundai Galloper, albo Pajero
    II - oba występowały też w "krótkiej" budzie.

    Uwaga: Pajero III to już SUV, zaś Pajero Sport do inne opakowanie dla
    Pajero L200 - nie ma stałego napędu.

    Jeśli jeździsz po lesie sam, to pomyśl o wyciągarce lub przynajmniej o
    kotwicach pasowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2014-01-29 11:53:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]

    Mieści się tu zarówno samochód przeprawowy, jak i wyprawowy, mieszczą
    się też i "bestie" do pokonywania terenu skalistego czy błotnego, i
    buggy do szybkich rajdów piaszczystych - np. mało znany Land Rover Tomcat.

  • 23. Data: 2015-06-15 12:51:37
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 11:44:55 UTC+1 użytkownik Ariusz napisał:
> [...]
    > egzemplarza i nie szkoda było mu przetrzeć się po gałęziach, czy oprzeć
    > na drzewie.
    >
    > Stwierdziłem, że właśnie takiego, małego, zwinnego samochodu powinienem
    > szukać.
    >
    > Niestety na terenówkach kompletnie się nie znam. Proszę więc was o radę.
    > Który, model byłby najlepszy. Mam na oku właśnie tego samuraja, Jimny,
    > Vitara. Samochód ma wytrzymać leśne wyprawy, a przed wszystkim ma
    > kosztować kilka tys. tak by nie było mi szkoda obijać się nim po
    > gałęziach. Mam zamiar używać go w zimie dlatego powinien mieć pełną

    A co myślicie o tym najnowszym modelu Suzuki Vitara? Planuję używać go nie tylko do
    jeżdżenia terenowego, ale także chciałbym dojeżdzać do pracy po zwykłej szosie.
    Ostatnio byłem oglądać taki model w Pol-Moors na Kamiennej we Wrocławiu i okazało
    się, że jest nawet tańszy, niż mi się wydawało początkowo...Proszę o opinię osoby,
    które uzywały Suzuki Vitara jako samochodu uniwersalnego.

  • 24. Data: 2015-06-15 18:37:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > A co myślicie o tym najnowszym modelu Suzuki Vitara? Planuję używać go nie
    > tylko do jeżdżenia terenowego

    Nie nadaje się.
    Prześwit za mały.
    No chyba że przez teren rozumiesz szutrową drogę bez dziur.

    Samurai czy Jimny to zupełnie inna bajka.

  • 25. Data: 2015-06-16 00:07:20
    Od: Yeti Siedzinski <y...@s...com>

    On Monday, June 15, 2015 at 9:37:19 AM UTC-7, Cavallino wrote:

    > Nie nadaje się.
    > Prześwit za mały.
    > No chyba że przez teren rozumiesz szutrową drogę bez dziur.
    >
    > Samurai czy Jimny to zupełnie inna bajka.

    Przeswit starej krotkiej Vitary (aka Suzuki Sidekick) nie jest duzo mniejszy niz
    Samuraia - ale rozstaw kol jest wiekszy i to troche dziala na niekorzysc. Vitara jest
    calkiem dzielna w terenie, szczegolnie gdy zalezy nam by gdzies dojechac a nie
    wymyslamy niesamowite przeszkody, jest tez o niebo wygodniejsza na szosie - jedzie
    prawie jak "samochod" :)
    Droga szutrowa bez dziur przejedzie kazdy osobowy samochod, Vitara wjedziesz duzo
    dalej.

    Yeti

  • 26. Data: 2015-06-16 14:21:14
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.06.2015 o 00:07, Yeti Siedzinski pisze:
    > Droga szutrowa bez dziur przejedzie kazdy osobowy samochod, Vitara wjedziesz duzo
    dalej.

    Im lepszy samochód terenowy, tym dalej traktor musi jechać żeby go
    wyciągnąć:D

  • 27. Data: 2015-06-16 19:34:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yeti Siedzinski" <y...@s...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Przeswit starej krotkiej Vitary (aka Suzuki Sidekick) nie jest duzo
    > mniejszy niz Samuraia

    Starej.
    Ale nowa to już nie suv, a crossover.
    Do miasta i na bulwar, ale raczej już nie w teren.

> [...]
    > dojechac a nie >wymyslamy niesamowite przeszkody, jest tez o niebo
    > wygodniejsza na szosie - jedzie prawie jak "samochod" :)

    Jasne.
    Ale coś za coś - lepsze na autostradzie będzie gorsze w terenie.

    > Droga szutrowa bez dziur przejedzie kazdy osobowy samochod, Vitara
    > wjedziesz duzo dalej.

    Ale nadal nie w teren.
    Tu już trzeba przynajmniej Dustera.
    Niestety, bo nowa Vitara to całkiem ładne auto.

  • 28. Data: 2015-06-17 11:52:50
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 14:21, albercik pisze:

    > Im lepszy samochód terenowy, tym dalej traktor musi jechać żeby go
    > wyciągnąć:D

    To ja wyciągam traktory!!!
    :)

    --
    Hinek

  • 29. Data: 2015-06-17 12:41:33
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Im lepszy samochód terenowy, tym dalej traktor musi jechać żeby go
    > wyciągnąć:D

    Chyba, żeby wyszło odwrotnie:

    https://www.youtube.com/watch?v=7GkBVRhw_9c

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 30. Data: 2015-06-19 01:27:47
    Od: Yeti Siedzinski <y...@s...com>

    On Tuesday, June 16, 2015 at 10:34:49 AM UTC-7, Cavallino wrote:

    > Ale nadal nie w teren.
    > Tu już trzeba przynajmniej Dustera.
    > Niestety, bo nowa Vitara to całkiem ładne auto.

    Jesli mowisz o nowej Vitarze to sie z Toba zgadzam w stu procentach. Ja mialem taka z
    rocznika 95 i taka mi przyszla na mysl :)