  • Data: 2010-03-11 20:34:55
    Temat: Re: samostart komputera
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budyń pisze:
    > Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > wszystkie "wake on" sa zawsze wyłaczone, a wciąż to sprawdzałem jako
    > podstawowa możliwosc.
    > Nie ma nic w biosie na temat "wake on USB" a przeciez podpinając cos pod
    > usb komp się włączy. No ale nie ma opcji zeby to wyłączyć.

    Tak szczerze mówiąc - to sprawdź jeszcze raz... popatrz na wszystkie
    opcje w BIOSie, może w innym miejscu są jakieś inne, mogą nazywać się
    inaczej itp...

    A tak ogólnie, to komputer może włączyć:
    -przycisk
    -zegar
    -mysz/klawiatura
    -karta sieciowa

    Przycisk raczej odpada, mógłby mieć kiepską izolację, ale włączanie nie
    mogłoby być uzależnione od godziny i to jeszcze tej ustawionej w kompie
    ;P...

    Pytanie jest takie - czy komp startuje ZAWSZE? Czy na przykład raz w
    tygodniu? Jeśli zawsze, to spróbuj odłączyć co się tylko da... Mysz,
    klawiaturę, sieć, przycisk Power itp itd... i zobacz, czy się włączy...
    jak nie - szukaj urządzenia, które włącza...

    Inne wyjście - być może jakiś wirus coś serio modyfikuje w BIOSie... a
    Ty tego nie widzisz z poziomu Menu.. spróbuj zapisać ustawienia w BIOSie
    (ze wszystkim opcjami WakeOn na DISABLE) i zapisać i wyłączyć kompa nim
    się włączy system, ewentualnie daj bootowalne CD, żeby włączył się inny
    system, niż ten, co posiadasz ;)... Po wyłączeniu sprawdź, czy się
    włączy sam. Jak nie - problemu szukaj w systemie!!

    Jeśli powyższe nie pomoże - spróbuj tego samego, ale z wybraniem opcji
    ClearCMOS czy jak się toto nazywa - chodzi o skasowanie ustawień... i
    też nie pozwól, aby włączył się Windows, wyłącz i czekaj ;)...

    Inna sprawa - ktoś już o tym pisał... bateria... generalnie objawem
    zużycia baterii jest tracenie nastawy czasu po odłączeniu zasilania, a
    nie samoistne włączanie, ale nie zaszkodzi zmierzyć napięcia baterii,
    albo wymienić ją na nową ;)...

    Kolejna sprawa - może zasilacz wariuje? Ciężko mi to sobie wyobrazić,
    żeby miało to jeszcze związek z nastawionym czasem ;P... ale kto wie?? :D...

    Generalnie - zainwestuj w jakąkolwiek metodę, która pozwoli wyłączyć
    zasilanie komputera ;)... To jest rozwiązanie 100%, choć to tylko
    obejście problemu....

    Konop