    From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
    Date: Sun, 19 Jan 2014 22:28:28 +0100

    On 01/19/2014 07:30 PM, BartekK wrote:
    > Sprężarka problemu nie wykazuje, akustycznie pasek problemu nie
    > wykazuje, mechanicznie naprężenie prawidłowe. Swoją drogą wymieniony
    > (profilaktycznie) ~5k km temu, razem z napinaczem, a problem elektryczny
    > występował wcześniej

    Mi akurat nowy naciągasz niewiele naciągał :-)
    Pomogło dopiero utopienie go w oleju.

    Tu najlepiej jakbyś sobie wyprowadził jedno uzwojenie alternatora z
    przed diod - jak pomierzysz częstotliwość, to będziesz wiedział czy
    alternator się ślizga (na pasku albo czy sprzęgło puszcza).

    > Tak, jest czujnik pod akumulatorem, w ogóle to alternator jest sterowany
    > z komputera "centralnego" sygnałem pwm (albo przynajmniej tak na
    > oscyloskopie to wygląda) "generator turn on signal", oraz sygnał "field
    > duty cycle signal", oba idą wprost do "komputera silnika", i nigdzie
    > indziej.

    Tak jak u mnie:-) Czyli regulator napięcia masz w ECU.
    Czyli albo ten czujnik pod akumulatorem (pewnie temperatura do
    sprawdzenia przez OBD), albo niestety co bardziej prawdopodobne, to sam
    komputer.
    Możesz jeszcze posprawdzać styki przy komputerze, może coś tam nie
    kontakuje czy zaśniedziało.
    Masz 'woltomierz' na desce? Jeżeli tak, to w czasie problemów pokazuje
    prawidłową wartość?

    > Nie bardzo, wręcz przy ~7000 spadało jeszcze bardziej niż przy ~700, ale
    > czy to wynika z mechaniki, czy z większego poboru prądu wtrysków, pompy
    > i innej armatury - to nie wiem.

    'Efekty' pojawiają się losowo czy jakoś później po nagrzaniu silnika?

    > Wyłączenie radia, świateł, nadmuchu - wzrost np z 12.2 do 12.5v, ale
    > nadal nie wygląda to jak ładowanie.

    No nie wygląda to dobrze. Obstawiałbym jednak komputer. Może masz
    jakiegoś mechanika, który mógłby podmienić na próbę?

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg