    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: silnik elektryczny ntg ?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 28 May 2018 21:47:31 +0200

    Dnia Mon, 28 May 2018 20:47:01 +0200, michal napisał(a):
    > Sam sobie odpisze dla ciekawych.
    > Besel twierdzi ze to normalne i teraz takie robia. Tak mi powiedzieli przez
    > telefon.
    > Podobno sie moze do 100 stopni zagrzac,

    Jak pisalem - skoro robimy takie dobre tworzywa i izolacja wytrzymuje
    100C, to grzechem byloby dac wiecej miedzi, bo po co mialby miec
    mniej. Jeszcze sie bogini Mamona obrazi.

    Choc jesli uzwojenie ma 2.4 ohm ... moze tej miedzi jest w sam raz.

    > tu mnie ciekawi co na to CE ze o
    > innych normach nie wspomne. Ale nie bede dociekal.

    Hm, kojarze jakas dyrektywe o wydajnosci pomp, ale co do silnikow to
    sobie nie przypominam.
    No i sa dyrektywy odnosnie sprzetu AGD, ale to tylko wskazowka dla ich
    producentow, zeby takich silnikow nie kupowali.

    ... a jednak jest
    https://automatykab2b.pl/temat-miesiaca/41108-europa
    -stawia-na-silniki-elektryczne-o-podwyzszonej-sprawn
    osci
    https://automatykab2b.pl/temat-miesiaca/47141-silnik
    i-energooszczedne-jak-interpretowac-nowe-przepisy

    I jesli uwazasz, ze powinni tego zabronic ... to zabronili :-)
    Ale moze tylko 3f.

    J.