  • Data: 2014-10-07 12:52:03
    Temat: Re: silnik rolety - emulacja
    Od: Mirek <i...@z...adres> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.09.2014 09:51, Sebastian Biały wrote:

    > Zacznij więc od okreslenia co masz: czy twój "sterownik" to przypadkiem
    > nie jest urzadzenie z zerową elektroniką, wyłacznie mechaniczne.

    Wyjaśniło się. W sterowniku są zwykłe przekaźniki. Nie wykrywa ani
    prądu, ani napięcia na drugiej gałęzi. Kalibruje się _ręcznie_ czas
    otwierania i czas zamykania - wartości pośrednie są realizowane przez
    dzielenie tych czasów.
    Zrobiłem więc też na przekaźnikach (i tak stuka) - zasilacz 230V/5V,
    300mA jest włączony szeregowo przez przekaźnik z cewką na 24V- (przez
    mostek), druga gałąź analogicznie przez drugi przekaźnik. Styki
    przekaźników przełączają kierunek obrotów po stronie 5V. Silniczek
    szeregowo z krańcówkami z diodami. Krańcówki w sumie są zbędne (dochodzi
    do końca i w razie co - chwilkę ślizga pasek), ale zamontowałem
    wcześniej z rozpędu, więc podłączyłem je.

    --
    Mirek.