  • 1. Data: 2010-01-02 15:53:28
    Temat: Re: skuteczne użycie gaśnicy
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    Michał pisze:
    > Czy ktoś z Was lub Waszych znajomych spotkał się (słyszał, czytał,
    > widział) z przypadkiem skutecznego użycia gaśnicy samochodowej 1kg?
    > Przez skuteczne użycie rozumiem ugaszenie pożaru samochodu. W
    > opowieściach znajomych strażaków wyjeżdżających do takich pożarów często
    > przewija się motyw palącego się auta i jednej lub kilku pustych
    > (wyładowanych) gaśnic na poboczu...

    Kilka lat temu opisywałem na tej grupie sytuacje w Raszynie k.Wawy.
    Zapalił się samochód Czecha AVIA. Uchylił kabinę i z lewej strony
    silnika buchnął płomien. 4 czy 5 gaśnic pomogły dopiero jak krzyknąłem
    aby odłączył prąd z akumulatora. Później okazało się że to była kluczowa
    decyzja ponieważ źródłem pożaru był przewód od rozrusznika który
    odłączył się i dotykał do masy czyli do bloku silnika.
    Walka trwała z 3 min i strażacy który przejechali po 10min już w
    zasadzie nie byli potrzebni.

    Najgorsze było zachowanie kierowców samochodów który przejeżdżali koło
    tego biedaka w korku i nie chcieli się zatrzymać jak ten ich prosił o
    pomoc. Dopiero po moim zatrzymaniu kolejnych dwóch poświęciło swoje
    gaśnice.

    Pozdrawiam
    Rafał