  • Data: 2010-01-28 00:17:23
    Temat: Re: słabe białe podświetlenie
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-01-28 00:20, diodak pisze:

    > Potrzebuje wykonać słabe podświetlenie białe - ledwo widoczne w ciemności.
    > Robiłem eksperymenty z diodą świecąca sterowaną tranzystorem, którego prąd
    > bazy regulowałem za pomoca potencjometru.

    Spróbuj zasilić diodę źródłem prądowym (np. z LM317) i kluczować to
    PWMem. Nie musisz schodzić wtedy do zbyt niskiego prądu, a sama
    modulacja PWM (przy niskim wypełnieniu) pozwoli wielokrotnie zmniejszyć
    średni prąd diody a co za tym idzie odczuwalną jasność. Częstotliwość
    PWM dobierz tak, aby nie było widać migania (conajmniej 100 Hz).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/