eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysmarowanie srub › Re: smarowanie srub
  • Data: 2018-03-17 20:37:37
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-03-17 o 10:38, J.F. pisze:

    > Mnie troche dziwi, ze sruba 25C, a felga obok 5C.
    > Ale moze felga na powierchni 5C, a od tarczy 50C
    >
    > Te pirometry sa niestety wrazliwe na rodzaj powierzchni.

    Tak, zgoda. Może być tak, jak Użytkownik napisał, że źle się
    posługiwałem pirometrem. Nie zabrałem tabelki ze sobą z ustawieniami dla
    poszczególnych materiałów. Zwyczajnie mi się nie chciało bo chciałem
    jedynie zaprezentować gorąco / ciepło / zimno a nie konkretne temperatury.

    >> 2. Tarcze są dobrze wentylowane.
    >
    > owszem, ale jak zatrzymujesz mocnym hamowaniem od 140, to trwa to
    > kilka sekund, a potem powietrze juz nie wieje.
    > Przy pierwszym hamowaniu to pewnie wewnetrzna czesc tarczy nawet sie
    > nie zdazy nagrzac, i wentylowanie dziala tylko na zewnatrz.
    >
    >> 3. Auto posiada kanały nadmuchowe powietrza na koła.
    >
    > Ktore nie dzialaja jak auto stoi po pierwszym hamowaniu.

    Ale ja nie tylko stałem przecież. Rozpędzałem się nawet do 180km/h,
    hamowałem, przyspieszałem, hamowałem, i raz na 10 minut zatrzymywałem
    się aby pomiaru dokonać. Chodziło mi o to by ciepło rozeszło się, gdzie
    miało się rozejść.

    > Dotknij a nie tam pirometrem.

    Ale ja to zrobiłem w pierwszej kolejności! Pisałem o tym, że felgi
    lodowate były w dotyku. Śruby ciepłe. Niżej o tym jest też napisane i
    komentujesz to przecież.

    >
    > > Felg dotykam średnio raz na tydzień myjąc auto. Ani latem ani zimą jakoś
    >> się o nie nie poparzyłem. Tylko to chciałem pokazać.
    >
    > I czynisz to zaraz po zjechaniu z toru ...

    Gorzej - nigdy nie zjeżdżam z toru więc nigdy jeszcze nie myłem auta po
    czymś takim :-D

    >> A jeśli o konkrety pytasz, to felga przy dotyku była lodowata więc
    >> pirometr raczej dobrze wskazuje.
    >
    > Zalozylem, ze masz podobne temperatury jak u mnie - troche powyzej
    > zera, wiec trudno to nazwac lodowatą.

    W lodówce mam tyle stopni. Może to u Ciebie nazywa się to urządzenie
    grzejnikiem ale u mnie lodówką :-D

    >>> c) kup lepsze auto
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=fI6jCh3IEt0
    >> Hehe. Wtedy "użytkownik" będzie miał słuszny argument do tego by mnie
    >> kłamcą zwać :-D
    >
    > Ale zobacz - zwykla cywilna jazda, zadnych ekscesow, ot plynne
    > hamowanie przed zakretem :-)

    Tak, pewnie jechał akurat do kościoła. Dlatego tak delikatnie :-D

    > nawiasem mowiac - te sportowe ceramiczne tarcze maja niska przewodnosc
    > cieplna, co powoduje ze mniej nagrzewaja piasty i felgi, za to
    > powietrze moze sie wykazac.

    Ceramika to inna para kaloszy. Podobnie koszty eksploatacji takiego cuda
    :-0 Kiedyś będąc w serwisie pogadałem sobie z majstrem. Przyjechał gość
    z BMG E63 z ceramiką na wymianę tarcz i klocków przy okazji. Zostawił
    ponoć 14 tys.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: