  • Data: 2017-11-23 00:11:02
    Temat: Re: softstart dla zasilaczy impulsowych ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 22 Nov 2017 19:47:34 +0100, EdiM napisał(a):

    > No ale ktoś wątpił w bezpieczeństwo opornika.

    Oporniki moga byc z grubego drutu, a triak ma cienkie :-(

    > Wyobraź sobie tranzystor, który ma ograniczyć do 5A prąd.

    Moglby miec mniej, jesli moc urzadzen ponizej 100W lacznie.

    > Pomnóż to raz wartość amplitudowa
    > napięcia lub załóż zwarcie na wyjściu. Iloczyny się robią duże, bardzo
    > duże.

    I tak i nie. 1.5kW, ale tylko przez pare ms.
    A nawet jeszcze inaczej - powiedzmy tych 10 kondensatorow po 22uF
    gromadzi ~10J. Tyle samo trzeba wytracic w przypadku ladowania ze
    stalego napiecia.
    Czy to duzo ... triak to jakos wytrzymuje, bo tez musi tyle wytracic
    :-)

    > Poza tym taki MOSFET nie będzie zbyt odporny np. na zakłócenia
    > surge 2kV na zasilaniu. To naprawdę niczego nie polepsza, tylko
    > komplikuje układ, zwiększa ceną , zwiększa zawodność.

    Az tak wielka ta komplikacja nie jest, a zawodnosc ... trudno ocenic -
    zmniejsza czy zwieksza.

    J.