  • Data: 2017-11-22 19:47:34
    Temat: Re: softstart dla zasilaczy impulsowych ?
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.11.2017 o 04:18, sundayman pisze:

    > Wspólnie na wszystkie nie można, bo one są załączane sekwencyjnie.
    > Więc jak już część z nich jest dołączona a trzeba dołączyć kolejną, to
    > takie rozwiązanie się nie sprawdzi. Musiałby być rezystor do każdej
    > listwy, co już mniej mi się podobuje, jeżeli miałbym tam dać przekaźnik.
    > Chyba, że jak ktoś wspomniał - też triakiem.
    >
    > Sprawdzałem w działaniu ile tego naprawdę jest;
    >
    > Udar ma max. 15A.
    > Prąd "nominalny" rzędu 0.5A
    >
    > triak to bezproblemowo włącza, nic się nie dzieje.
    > Czyli wygląda na to, że właściwie nic mógłbym nie robić.

> [...]
    No ale ktoś wątpił w bezpieczeństwo opornika. Wyobraź sobie tranzystor,
    który ma ograniczyć do 5A prąd. Pomnóż to raz wartość amplitudowa
    napięcia lub załóż zwarcie na wyjściu. Iloczyny się robią duże, bardzo
    duże. Poza tym taki MOSFET nie będzie zbyt odporny np. na zakłócenia
    surge 2kV na zasilaniu. To naprawdę niczego nie polepsza, tylko
    komplikuje układ, zwiększa ceną , zwiększa zawodność.

    Pozdrawiam
    EdiM