    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 12 Sep 2012 02:33:15 -0700 (PDT)
    Subject: Re: softwarowy rasteryzer na drugim rdzeniu ?
    From: kenobi <p...@g...com>

    W dniu środa, 12 września 2012 10:42:57 UTC+2 użytkownik Wojciech Sura napisał:

    > Bardzo durny pomysł. Jego rasteryzator będzie korzystał z jednego rdzenia
    >
    > procesora ogólnego przeznaczenia. Karta graficzna ma (na przykład moja)
    >
    > przeszło 380 (fizycznych) rdzeni wyspecjalizowanych w operacjach
    >
    > graficznych (m.in. obliczenia na macierzach i wektorach). Niby dlaczego
    >
    > miałby to być ciekawy pomysł? Karty graficzne powstały właśnie dlatego, że
    >
    > procesor nie wyrabiał się w czasie z tak dużą liczbą operacji graficznych.

    Ciekawe jest to z kilku powodów i ciezko wymienic
    dlaczego to jest ciekawe, Problemem zdaje sie
    zreszta nie relacja mocy "softwarowy rasteryzer
    na jednym rdzeniu" / "opengl na gpu" tylko
    relacja "czas update ramki stanu gry" / "czas
    renderu ramki stanu gry" gdy czas updateGame() >
    czas render() to nie ma deficytu mocy rendera
    wiec nie trzeba wlaczac karty (jest to szczegolny
    przypadek ale godny zainteresowania)

    ps - zastanowilem sie jak mozna zakodowac taka
    komunikacje miedzy agentem gry a agentem renderingu
    (w modelu producer o ktorym juz kiedys pisalem)
    i oto co mi wyszlo

    //synchronizacja agenta gry i agenta renderingu
    // w modelu producer

    game_loop()
    {
    sluza_1 = free;
    sluza_2 = free;

    for()
    {
    if(sluza_1==free)
    {
    sluza_1 = busy;
    UpdateGame(sluza_1);
    sluza_1 = done;
    }

    if(sluza_2==free)
    {
    sluza_2 = busy;
    UpdateGame(sluza_2);
    sluza_2 = done;
    }

    }

    }

    render_loop()
    {

    for()
    {
    if(sluza_1==done)
    {
    Render(sluza_1);
    sluza_1 = free;
    }

    if(sluza_2==done)
    {
    Render(sluza_2);
    sluza_2 = free;
    }

    }

    }

    co smieszne ten kod wyzej prawdopodobnie działał
    by po prostu wprost, bez muteksow i lockow ;-)
    (choc nie zastanawialem sie nad tym ale
    niewykluczone)

    (fir)