eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingsoftwarowy rasteryzer na drugim rdzeniu ? › Re: softwarowy rasteryzer na drugim rdzeniu ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
    t-for-mail
    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: softwarowy rasteryzer na drugim rdzeniu ?
    Date: Wed, 12 Sep 2012 12:16:58 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 32
    Message-ID: <k2pnno$hc5$1@mx1.internetia.pl>
    References: <8...@g...com>
    <o...@s...wroclaw.optopol.zawiercie>
    <8...@g...com>
    <f...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1347445304 17797 83.238.197.12 (12 Sep 2012 10:21:44 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Sep 2012 10:21:44 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <f...@g...com>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:10.0.5) Gecko/20120624
    Icedove/10.0.5
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:199465
    [ ukryj nagłówki ]

    On 12.09.2012 11:40, kenobi wrote:
    > (pierwszy rdzen czyli UpdateGame() ma za
    > zadanie wygenerowac stan gry i udostepnic
    > ten stan (formalnie to wlasciwie jak najmniejszy
    > fragment tego stanu) potrzebny rendererowi do
    > zbudowania obrazu - tutaj sa dwa bufory, zeby
    > update game moglo po wypelnieniu jednego generowac
    > drugi podczas gdy renderer konsumuje ten wykonany
    Tak to się właśnie robi o wielu lat.

    Tylko teraz 2 rdzenie to są w telefonie.
    - jeden wątek liczy AI - może to robić w miarę niezależnie bo potrzebuję
    tylko z grubsza informację o geometri
    - drugi wątek robi "bulk" obliczenia fizyczne na sse - takie rzeczy
    ciągle są szybsze ze względu na specyfikę komunikacji karty z pamięcią
    - trzeci wątek wysyła do karty graficznej kolejne sceny[*]
    - czwarty wątek głównie śpi a jak się obudzi to obsługuje wejście od
    gracza i dźwięk

    [*] Wyświetlenie złożonej sceny (1 klatki) wymaga renderowania tego
    samego wielokrotnie:
    - dla każdego światła oświetlony fragment sceny jest renderowany 1 raz
    bez tekstur (policzenie cieni i ewentualnie koloru światła, zapisanie do
    tekstury)
    - dla zapewnienia odbić scena jest renderowana dodatkowy raz na każde z
    nich (każdą grupę w przypadku sprytnych cubemap)
    - dla uzyskania wygładzania (antyaliasing) renderuje się całą scenę (z
    odbiciami) 2/4/16 razy

    --
    Pozdrawiam
    Michoo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: