    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sortowanie
    Date: Sun, 14 Oct 2012 23:27:58 +0200
    <k5eoaa$5rd$2@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <k5epck$9mm$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <k5equl$b7l$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <k5eule$cj3$1@node1.news.atman.pl> <k5f6nr$mov$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <d...@g...com>

    W dniu 2012-10-14 22:57, kenobi pisze:
> [...]

    Na pewno jest dobrze.

    W h trzymasz liczbę wystąpień.

    Pod h[0] masz liczbę zer, pod h[1] liczbę jedynek

    Robisz sumy częściowe
    teraz pod h[0] nadal masz liczbę zer,
    ale pod h[1] liczbę zer i jedynek. pod h[2] liczbe zer,
    jedynek i dwójek.

    Ta na co pokazuje temp[ h[2] ] ?
    pokazuje na pierwsze miejsce _po_ ostatniej dwójce.
    Czyli ostatnia dwójka powinna znaleśc się na miejscu
    o jeden wcześniej.
    Robimy --h[2], pod wynikiem wkłądamy co trzeba.

    h pełni rolę _ruchomych_ wskaźników pokazujących,
    gdzie układać daną liczbę.

    Ok, przyznaje, nie jest to wersja edukacyjna,
    i zawiera trochę 'chackierskich przedwczesnych
    optymalizacji' i skrótowe konstrukcje.
    Dopiero co się nimi zachwysałeś

    być może
    temp[--h[(unsigned short)tab[j]]]=tab[j];
    ->
    kategoria = (unsigned short)tab[j];
    --h[kategoria]; //przesuwamy wskażnik tablicy dla elementow kategorii
    kategoria
    indeks = h[kategoria];
    temp[indeks] = tab[j]

    byłaby czytelniejsza;)

    wszystko bylo ok?

    _Sortowanie stabilne_. Jeśli w drugim sortowaniu dwa elementy są takie
    same, to ich względna kolejność pozostanie taka sama jak po pierwszym.

    > w kazdym razie jesli to nie ma bledu i dziala

    Nie ma, działa.

    > to jest to sprytny kawalek kodu - dziwne jednak jakoby to mialo byc tylko 2-3 razy
    szybsze,

    Bo tu przelatujemy po dużej tablicy 6 razy, a w qsorcie
    log(N) razy. Log2(10^7) = 23 (tak naprawdę mniej, bo
    końcówkę robi się inaczej, a do tego działa się bardziej
    'lokalnie', co jest szybsze).

    Dopiero co się szkicem tego algorytmu zachwycałeś.
    Od szkicu do implementacji droga wiedzie przez
    nieraz upierdliwe szczegóły;)

    Drzewa AVL są w idei super. Ale weź na szybko zaimplementuj
    równoważenie.

    > new mona wyrzucic i zrobic histogramy na statycznych tablicach

    Statyczna tablica na 40MB?

    To nie jest nawet zły pomysł. To głupi pomysł.

    Zrobiłem wersję z dodatkowym parametrem, buforem tworzonym
    raz na zewnątrz (poza licznikiem czasu) i przekazywanym do środka.
    Różnice były zbyt małe by warto było o nich wspominać,
    więc nawet nie pisałem.

    pzdr
    bartekltg