    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: spadek napięcia - możliwe rozwiązania
    Date: Mon, 16 Aug 2021 10:28:12 +0200

    W dniu 2021-08-15 o 23:02, Dominik Niepowiem pisze:

    > Bardzo dziękuję za wszystkie rady.
    >
    > Prostownik jak i instalacja ma około 25 lat, nie wiele da się wyczytać z
    fabrycznych napisów. Jest ring na grubszych do którego podłączone są urządzenia
    swoimi cieńszymi przewodami.
    > Kable od prostownika są dwukrotnie grubsze niż te od pompy, niestety nie opisane.
    Sama pompa (3 letnie urządzenie) podłączona jest przewodem fabrycznym 16AWG,
    oświetlenie LED niewiele mniejszymi przewodami niż pompa. Niestety nie są opisane.

    > Dodałem do instalacji akumulator 100ah, bez zmian. Przygasa na sekundę. Pompa przy
    mniejszym strumieniu wody włącza się co jakiś i to widzę w oświetleniu. Jak odkręcę
    wodę do końca to napięcie spadnie na ułamek sekundy i już jest OK. Czyli strzały
    pompy są odczuwalne.
    > Zrobiłem test z samym akumulatorem, prostownik wyłączony. Efekt identyczny.
    Mierzyłem napięcie w tym samym miejscu co poprzednio i spadało tym razem z 12.8 do
    11.
    12,8V na akumulatorze to za mało, on jest prawie rozładowany dlatego
    podobciążeniem w sumie niewielkim dla niego (4A) tak spada mu napięcie.
    Naładuj go zewnętrznym prostownikiem, podłącz pod instalację i wtedy
    zmierz spadki.

    Kolejna rzecz,może na tym prostowniku da się podnieść napięcie (ma
    odczepy) jak nie to wymień diody na schotky takie 20A 60V.

    --
    Janusz