  • Data: 2009-10-06 19:14:47
    Temat: Re: szukam freelancera
    Od: arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz Marszałkowski pisze:

    > Chyba nie rozumiem.
    >
    > Czy chodzi o coś takiego:
    > 1) Wybieram losowy wierzchołek X z pełnego grafu
    > 2) Buduję minimalne drzewo rozpinające na głębokość N węzłów z wierzchołka X
    > 3) Wstawiam do grafu zgrubnego wierzchołek X
    > 4) Usuwam z grafu pełnego X wraz z całym drzewem rozpinającym
    > 5) Zapisuję dodatkową informację o tym że droga z X do listy wierzchołków
    > nie przekracza N
    > 6) Wracam do 1 jeśli nie warunek stopu
    >
    > W ten sposób mogę utworzyć graf zgrubny o mniejszym rozmiarze. Jednak
> [...]

    Masz ścisłe pojęcie że dorga to droga, a rozluznij wyobraznie

    Weź takie

    Wszystkie drogi(krawędzie) mają atrybut kraju,wojewodztwa
    Niech graf A bedzie np takim przejsciem ze wezly wenwatrz wojewodztwa
    grafu B staja sie jednym wezelem w calym wojewodztwie grafu A, wezly na
    granicy ktore lacza drogi wojewodzkie A staja sie wezlami granicznymi B
    reszta wezlow A z granic staje sie albo tymi wewnatrz B albo pomijasz
    cokolwiek (kwestia wyobrazni). Teraz zaowaz ze musisz ustalic jakies
    kryterium dla wag miedzy wezlami granic a wezlami srodkowymi (tj
    kluczowe kwestia kalibracji i wyobrazni)

    Jesli w tym grafie zgrobym ktory zalozmy reprezentuje cala europe
    przeprowadzisz wyznaczaczanie drogi to zuyskasz liste wojewodztw przez
    ktore musi biec droga oraz liste wezlow granicznych miedzy wojewodzkimi
    przez ktore ona biegnie.
    Wystarczy teraz ze dla kazdego wojewodztwa przeprowadzisz wyznaczanie
    drogi od granicy do granicy na zadanych punktach.

    To jest duze uproszczenie idei ale dosc dobrze oddaje cel.
    Wynik takiego przeprowadzania wyznaczania najkrótszej sciezki bedzie
    rozwiazaniem suboptymalnym ale jednoczesnie tak bliskim opimum jak dobry
    bedie homeomorfizm i ustalone wagi grafu zgrubnego.

    Mozna robic inne przejscia np aby uzyskiwac liste krajow podrozy albo
    znaczacych drog itd