eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaszukam osoby, która wykonała by dla mnie urządzenie elektroniczne › Re: szukam osoby, która wykonała by dla mnie urządzenie elektroniczne
    From: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: szukam osoby, która wykonała by dla mnie urządzenie elektroniczne
    Date: Wed, 24 Feb 2010 20:11:38 +0100

    Atlantis wrote:

    > Generalnie to mi chodzi o oddzielenie kluczy od komputerów. Zawsze
    > zwiększa to bezpieczeństwo o kilka procent - trzymamy swój klucz
    > prywatny na jednym urządzeniu, a nie na kilku (desktop, dwa laptopy,
    > tablet). Nie chroni nas to przed zgraniem danych, ale przynajmniej
    > łatwiej mieć na oku takiego tokena. :)
    >
    > Chociaż jeśli masz jakieś sugestie odnośnie fabrycznego rozwiązania,
    > które: a) Byłoby dostępne w Polsce
    > b) Byłoby dostępne za rozsądne pieniądze - nie chodzi o zabezpieczanie
    > jakichś biznesowych danych. ;)
> [...]

    Najlatwiej to po prostu zwykly klucz usb disk i juz. proste szybkie i
    wydajne. Ale problemem jest szyfrowanie. Mowimy o szyfrowaniu kluczy ,
    autentykacji thunderbirda podpisywaniu poczty i co tam jeszcze szyfruja.

    Jest jeszcze jedno wyjscie. Zrobic przejsciowke. Mala zlaczke z dwoma
    gniazdami usb lub usb/karta pamieci SD, czy jakas inna. Sa gotowe czytniki
    ako klucze usb tylko trzeba to ulepszyc ;)

    Szyfrowanie mozna zrobic super bezpieczne. Dowolny algorytm. Jesli jeszcze
    potrafilo by to dzialac jako hasla do systemu (klawiatura his
    http://www.yubico.com/home/index/ 0 nic wiecej nie trzeba.

    Mamy szyfrowanie dowolnego klucza usb/karty i mozemy sie zalogowac do
    systemu. Token autentykujacy tez mozemy zrobic. Potrzebny hardware.
    Jesli system bylby jakis znany i dobry http://www.sics.se/contiki/ to
    programistow, ktorzy by to oprogramowali bedzie na peczki.

    Ale zazwyczaj jak ktos umie programowac to nie zna sie na elektronice.

    Stad moje pytanie.