  • 1. Data: 2010-02-24 16:14:07
    Temat: szukam osoby, która wykonała by dla mnie urządzenie elektroniczne
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    http://code.google.com/p/opencryptotoken/

    ew. drobne modyfikacje tego projektu.

    kontakt:
    Tumim@(cyfrą dziesięć)g.pl

  • 2. Data: 2010-02-24 17:40:31
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-02-24 17:14, Lucjan J.A. Tumim pisze:

    > http://code.google.com/p/opencryptotoken/

    Hmm... Nadawałoby się to do trzymania kluczy GPG? Szukam czegoś takiego
    od dłuższego czasu... Jak to właściwie działa? Mieści się tam cały
    keyring czy tylko nasza własna para kluczy?
    Ewentualnie można jednego urządzenia używać do GPG i TrueCrypta
    jednocześnie?

  • 3. Data: 2010-02-24 18:14:45
    Od: AK <a...@g...pl>

    W dniu 2010-02-24 18:40, Atlantis pisze:

> [...]
    > keyring czy tylko nasza własna para kluczy?
    > Ewentualnie można jednego urządzenia używać do GPG i TrueCrypta
    Ogolnie to marny ten token - z takiego procesora mozna dane wyczytac
    nawet jak jest zabezpieczony bez wiekszych problemow - takze do
    zabezpieczenia cennych danych nie nadaje sie.

    Pozdr
    AK

  • 4. Data: 2010-02-24 18:38:42
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-02-24 19:14, AK pisze:

    > Ogolnie to marny ten token - z takiego procesora mozna dane wyczytac
    > nawet jak jest zabezpieczony bez wiekszych problemow - takze do
    > zabezpieczenia cennych danych nie nadaje sie.

    Generalnie to mi chodzi o oddzielenie kluczy od komputerów. Zawsze
    zwiększa to bezpieczeństwo o kilka procent - trzymamy swój klucz
    prywatny na jednym urządzeniu, a nie na kilku (desktop, dwa laptopy,
    tablet). Nie chroni nas to przed zgraniem danych, ale przynajmniej
    łatwiej mieć na oku takiego tokena. :)

    Chociaż jeśli masz jakieś sugestie odnośnie fabrycznego rozwiązania, które:
    a) Byłoby dostępne w Polsce
    b) Byłoby dostępne za rozsądne pieniądze - nie chodzi o zabezpieczanie
    jakichś biznesowych danych. ;)
    c) Miało formę wtyczki USB - im mniejszej i niepozornej, tym lepiej.

  • 5. Data: 2010-02-24 19:02:51
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    Atlantis wrote:

    > Hmm... Nadawałoby się to do trzymania kluczy GPG? Szukam czegoś takiego
    > od dłuższego czasu... Jak to właściwie działa? Mieści się tam cały
    > keyring czy tylko nasza własna para kluczy?

    To co teraz jest to na razie tylko jeden klucz. Ale moze byc i wiecej.
    Problem jest inny. Prawidlowo nasz klucz nie powinien opuscic urzadzenia
    czyli trzeba by bylo wygenerowac go wewnatrz. A to na razie nie jest
    mozliwe.

    > Ewentualnie można jednego urządzenia używać do GPG i TrueCrypta
    > jednocześnie?

    Tak. tylko nie wiem czy o tym samym rozmawiamy. yubico to klucze otp i
    zwykle statyczne. opencrypt token to szyfrowanie danych.

  • 6. Data: 2010-02-24 19:03:55
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    AK wrote:

    > Ogolnie to marny ten token - z takiego procesora mozna dane wyczytac
    > nawet jak jest zabezpieczony bez wiekszych problemow - takze do
    > zabezpieczenia cennych danych nie nadaje sie.

    Mysle, ze mowimy o takim systemie. A jesli ktos umie cos zrobic lepiej.

  • 7. Data: 2010-02-24 19:11:38
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > jakichś biznesowych danych. ;)
    > c) Miało formę wtyczki USB - im mniejszej i niepozornej, tym lepiej.

    Najlatwiej to po prostu zwykly klucz usb disk i juz. proste szybkie i
    wydajne. Ale problemem jest szyfrowanie. Mowimy o szyfrowaniu kluczy ,
    autentykacji thunderbirda podpisywaniu poczty i co tam jeszcze szyfruja.

    Jest jeszcze jedno wyjscie. Zrobic przejsciowke. Mala zlaczke z dwoma
    gniazdami usb lub usb/karta pamieci SD, czy jakas inna. Sa gotowe czytniki
    ako klucze usb tylko trzeba to ulepszyc ;)

    Szyfrowanie mozna zrobic super bezpieczne. Dowolny algorytm. Jesli jeszcze
    potrafilo by to dzialac jako hasla do systemu (klawiatura his
    http://www.yubico.com/home/index/ 0 nic wiecej nie trzeba.

    Mamy szyfrowanie dowolnego klucza usb/karty i mozemy sie zalogowac do
    systemu. Token autentykujacy tez mozemy zrobic. Potrzebny hardware.
    Jesli system bylby jakis znany i dobry http://www.sics.se/contiki/ to
    programistow, ktorzy by to oprogramowali bedzie na peczki.

    Ale zazwyczaj jak ktos umie programowac to nie zna sie na elektronice.

    Stad moje pytanie.

  • 8. Data: 2010-02-25 09:50:17
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

> [...]

    > nawet jak jest zabezpieczony bez wiekszych problemow - takze do
    > zabezpieczenia cennych danych nie nadaje sie.

    Z każdego procesora da się wyczytać klucz, niezależnie jak byłby
    zabezpieczony. Polecam obejrzenie filmiku z prezentacji z ostatniej
    konferencji BlackHat - jeden człowiek w kilka miesięcy złamał całkowicie
    zabezpieczenia "bezpiecznego" chipu Infineon (wykorzystywanego w
    modułach TPM i np. XBox360): począwszy od ekstrakcji chipu z plastiku,
    zdjęciu siatki (mesh), aż po odczytanie całych binariów w postaci
    zdeszyfrowanej. Koszt łączny około 20k USD, wymagany dostęp do
    mikroskopu elektronowego, działka jonowego (Fusion Ion Beam), gazów
    trawiących, precyzyjnych szpilek i oscyloskopu. Zużył na próby
    kilkadziesiąt identycznych scalaków (kolejne podejścia, błędy, obejście
    czujników oświetlenia w scalaku itp). Na prawdę ciekawa prezentacja, na
    końcu pokazał wiele zdjęć "bebechów" z kolejnych etapów rozgryzania.

    http://www.blackhat.com/html/bh-dc-10/bh-dc-10-archi
    ves.html#Tarnovsky

    BTW: Ciekawe kto sponsorował takie "badania". Z racji używanego sprzętu
    chyba nie do zrobienia w Polsce. Zresztą i tak trzeba mieć dużo
    cierpliwości - samo obchodzenie zabezpieczającej siatki (mesh)
    pokrywającej cały scalak zajęło gościowi 2 mc.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-02-26 00:55:03
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik Adam Dybkowski napisał:

> [...]
    > czujników oświetlenia w scalaku itp). Na prawdę ciekawa prezentacja, na
    > końcu pokazał wiele zdjęć "bebechów" z kolejnych etapów rozgryzania.

    Przy odpowiednio skomplikowanych procedurach kryptograficznych zaszytych
    w układzie wyciąganie klucza metodą macania z zewnątrz może trwać za
    długo - po co nam znajomość tego klucza za tysiąc lat? Ale zawsze można
    układ rozdłubać, jeśli nawet jakąś ścieżkę połączenia specjalnie
    przepalono żeby się odczytu czegoś nie dało zrobić to można tę ścieżkę
    załatać, jak coś maska zakodowano - można przeczytać, kwestia pieniędzy
    tylko i jedynie.

    Istotne dla oceny bezpieczeństwa jest to czy przez istniejący normalnie
    interfejs da się takiego odczytu dokonać.

    --
    Darek

  • 10. Data: 2010-02-26 09:07:43
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@l...pol.pl> napisał w wiadomości

    > Istotne dla oceny bezpieczeństwa jest to czy przez istniejący normalnie
    > interfejs da się takiego odczytu dokonać.

    Dla oceny bezpieczeństwa istotne jest to jakich nakładów finansowych i ile
    czasu wymaga odczytanie klucza w dowolny możliwy sposób.
    Wykorzystanie lub nie normalnego interfejsu nie ma nic do rzeczy.
    P.G.