    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
    Date: Mon, 19 Nov 2012 11:28:26 +0100

    Dnia 2012-11-19, o godz. 09:21:44
    s...@z...pl napisał(a):

    > ekran 7" (multi touch)

    Większość tanich tabletów odpada. Mają zwykle ekrany pojemnościowe z
    którym to średnio działa nawet jeśli jest wspierane.

    > zasilanie/ladowanie na zwykla wtyczke

    ??? Zwykle jest albo ładowarka sieciowa albo kabelek USB. Nawet jak w
    komplecie nie ma ładowarki USB to jest to koszt kilku złotych.

    > zlacze USB (duze aby bezposrednio podpiac np. pendrive) - od biedy
    > miniUSB + tania przejsciowka

    Ale po co? Tzn. USB host jest przydatny jak chce się trzymać coś na
    pendrive (o dysku zapomnij - nie ta wydajność prądowa) i wrzucić na
    tablet ale mimo intensywnego użytkowania różnych urządzeń przenośnych od
    wielu lat raczej tego nie wykorzystuję. Jako pamięć zewnętrzna
    zdecydowanie lepiej sprawują się karty - zwykle microSD.

    > wbudowany mikrofon/glosnik

    Chyba większość ma.

    > gniado na sluchawki z mikrofonem

    jw.

    > wifi g/n (+ a/n)

    Zwykle g. n rzadziej. a - rzadko. Chyba Kindle Fire ma takowe.

    > ew. podlaczana klawiatura na kabelku (lub Bluetooth)

    Raczej po BT bym sugerował. Kabelkowa jest zwykle dedykowana do
    określonego modelu.

    > gps i modem 3G (od biedy podlaczany po USB do duzego gniazda)

    GPS jest często. modem 3G - raczej w droższych modelach. Jak dla mnie
    dołączanie czegoś na kabelkach/przejściówkach zabija ideę tabletu czyli
    jego wygodę. Pomijając już to że najczęściej takie tablety współpracują
    tylko z określonymi modemami.

    > kamera z przodu (i od tylu aby pstryknac fotke, nagrac kawalek filmu)
    > obsluga duzych pendrive'ow i kart pamieci (16GB w gore)

    Tanie tablety często mają tylko jedna kamerkę i to nie najlepszą. Karty
    pamięci jeśli złącze jest SDHC (a SD się nei spotyka od lat) to kwestia
    tylko wielkości karty.

    > "acelerometry" do gier

    To ma większość - i nie tylko do gier się przydaje.

    > temat procesora jest mi nieznany i jego szybkosci
    > Android 4.0+
    > support z upgrade'ami (aby nie bylo, ze wyprodukuja i zapomna)

    Tu jest baaardzo różnie i często wbrew deklaracjom producentów zostaje
    się na lodzie. Ale wsparcie społecznościowe jest zwykle dobre i o ile
    urządzenie udźwignie nowy system to nei jest to duży problem.

    > Czy nie za duzo wymagam, a moze one to juz wszystko maja?

    Zwróć uwagę na nakładki na system - wiele tanich tabletów to goły
    Android który nie za bardzo może przypaść do gustu. Zwróć też uwagę czy
    wybrany model ma pełny dostęp do sklepu Google Play bo często trzeba
    kombinować by to mieć.

    > Pomozcie cos wybrac? A moze ten Samsung tego wszystkiego nie ma?

    A na początek - zastanów się ile chcesz wydać kasy? To zawęzi listę
    dostępnych opcji. Acha - i najtańsze tablety wydajnościowo raczej do
    grania się nie nadają.

    Zdrówko